דיווח: הפיראטים דורשים 250 מיליון דולר כופר לשחרור המכלית הסעודית

חברת הנפט הסעודית "ארמקו" הבעלים של מכלית הנפט החטופה פתחה במשא ומתן עם החוטפים בסומליה לשחרור המכלית על צוותה


00:00 ,20.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הנפט הסעודית "ארמקו" הבעלים של מכלית הנפט החטופה פתחה במשא ומתן עם החוטפים בסומליה לשחרור המכלית על צוותה המונה 25 איש ונדהמה לגלות כי החוטפים דורשים תשלום כופר בסך של 250 מיליון דולר תמורתה.
 
עוד נמסר כי נעשתה פנייה סעודית לראשי השבטים הגדולים בסומליה על מנת שיתערבו לזירוז ההליך. כך מדווח העיתון "אלשרק אלאווסט" היוצא לאור בלונדון המוסיף מפי מקורות סעודיים כי החוטפים השתלטו על מכלית הענק תוך שימוש בנשק, בכלל זה מטולי כתף מסוג אר.פי. ג'י. חודרי שריון.
 
בתוך כך גילה בכיר במשמר החופים של תימן בדרגת סגן אלוף לעיתון, כי רובם של הפיראטים הפועלים במפרץ עדן הם חיילים לשעבר בחיל הים של צבא סומליה, יורדי ים מאומנים היטב אשר בתום כל פעולת השתלטות על אונייה משליכים את הטלפונים הניידים שברשותם למי הים על מנת שלא ניתן יהיה לעקוב אחר תנועותיהם.
 
הבכיר התימני ציין עוד כי הפיראטים פועלים בארגון היררכי מסודר, עם הנהגה ותכנון פעולות ונחלקים לשני חלקים עיקריים: האחד, אנשי ביצוע חטיפות אוניות והשני שמירה על האוניות החטופות העוגנות מול חופי סומליה.
 
בתוך כך נמסר כי פיראטים מסומליה חטפו שלשום במפרץ עדן אוניית סוחר מהונג קונג. האונייה "דילייט" אשר על סיפונה היו 25 אנשי צוות נשאה מטען של 26 אלף טון חיטה ויעדה הסופי היה נמל בנדר עבאס באיראן.
 
העיתון המצרי "אלאהראם" מדווח הבוקר כי בקהיר יתכנס הבוקר דיון חירום של נציגי מדינות ערב השוכנות לחוף הים האדום לדון בהתגברות תופעת הפיראטים ולתיאום המאמץ להילחם בה.
 
נזכיר כי לסומליה 3,000 קילומטר של חופים ושורר בה תוהו ובוהו מבחינה שלטונית דבר המנוצל על ידי גורמי טרור.