דובאי: התרסק מטוס מטען של UPS

המטוס מדגם בואינג 747-400 המריא מדובאי בטיסה לגרמניה ואש פרצה על סיפונו לפני שהתרסק. שני אנשי צוות המטוס נהרגו בהתרסקות ומטענו עלה באש


00:00 ,05.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המטוס מדגם בואינג 747-400 המריא מדובאי בטיסה לגרמניה ואש פרצה על סיפונו לפני שהתרסק. שני אנשי צוות המטוס נהרגו בהתרסקות ומטענו עלה באש
 
מטוס מטען התרסק שלשום בנסיכות דובאי ושני אנשי צוותו נהרגו. בהודעת רשות התעופה האזרחית של נסיכות דובאי נמסר כי המטוס מדגם Boeing 747-400 השייך לחברת UPS התרסק באזור בלתי מיושב מעט לאחר המראתו מבסיס צבאי השוכן בקרבת הכביש הראשי בין דובאי לאבו דאבי ליד שדה התעופה הבינלאומי של דובאי.
 
עדי ראייה מסרו כי אש פרצה במטוס לפני התרסקותו וכי עשן היתמר לגובה מאה רגל מאזור נפילת המטוס אשר נסגר על ידי השלטונות המקומיים. עוד נמסר כי מטוס המטען המריא מדובאי בטיסה לעיר קלן בגרמניה וחברת UPS הודיעה כי פתחה בחקירה על מנת לברר נסיבות התאונה יחד עם יצרנית המטוס.
 
על פי הדיווחים מדובאי המטוס המריא לראשונה משדה התעופה הבינלאומי של דובאי בשעה 18:40 שעון מקומי (14:40 לפי שעון גריניץ')  ומסלולו שונה לנחות בשדה התעופה הצבאי הסמוך המרוחק 20 קילומטר מהעיר, לאחר שהתגלו בעיות במטוס ואף פרצה אש על סיפונו אשר התפשטה למרחק של 500 מטר מרובע באזור.
 
כוחות ההצלה אשר הגיעו למקום הוציאו מהמטוס את גופות הטייס והנווט. עוד נמסר כי כל המטען שהיה על סיפון המטוס קרי משחקי ילדים, טלפונים ניידים ודברי פלסטיק עלה באש.
 
בתוך כך הודיע צוות החקירה אשר מונה על ידי הרשות לתעופה אזרחית של דובאי GCAA כי מצא את אחת משתי הקופסאות השחורות של מטוס המטען. מהחקירה הראשונית עולה כי הטייס דיווח מיד לאחר המראתו השנייה על אש שפרצה בתא הטייס ועל עשן רב וביקש לחזור על עקבותיו. לטענת מגדל הפיקוח הוא נעלם מיד אחר כך ממסכי הרדאר.