דובאי: המכס השמיד 293 טון של מוצרים מזויפים

פעולות ההשמדה יתבצעו באופן קבוע בתקופה הקרובה וזאת לאחר אשרור החוק החדש להגנה על קניין רוחני בכל מדינות המפרץ. דובאי תארח בפברואר ועידה עולמית למלחמה בזיוף ופירטיות


00:00 ,22.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

פעולות ההשמדה יתבצעו באופן קבוע בתקופה הקרובה וזאת לאחר אשרור החוק החדש להגנה על קניין רוחני בכל מדינות המפרץ. דובאי תארח בפברואר ועידה עולמית למלחמה בזיוף ופירטיות
 
רשות המכס של נסיכות דובאי הודיעה כי השמידה בחציון הראשון של השנה 293 טון לערך של מוצרים מזויפים, חיקויים, אסורים ומוברחים המהווים עבירה על חוק ההגנה על קניין רוחני וספרותי.

על פי הודעת המכס של דובאי שפורסמה בתקשורת באיחוד הנסיכויות ההשמדה התבצעה בתיאום עם יתר הגורמים המוסמכים בנסיכות בכלל זה משרדי הבריאות, איכות הסביבה, עיריית דובאי, המועצה הלאומית לתקשורת ועוד.

בהודעה נמסר עוד כי בין המוצרים שהושמדו חלקי חילוף וציוד לטלפונים ניידים, חלקי חילוף לכלי רכב, סיגריות, בשמים, ספרים ודברי דפוס, קלטות וידיאו ודי.וי.די, נעליים, תרופות, מותגי הלבשה, משקפיים, מזוודות, משחקים אסורים לילדים ומזון.

ראש המחלקה למלחמה בהברחות במכס של דובאי יוסף עזיז הבהיר כי פעולות ההשמדה יתבצעו באופן קבוע בתקופה הקרובה וזאת לאחר אשרור החוק החדש להגנה על קניין רוחני בכל מדינות המפרץ המעניק לרשויות המכס השונות את הזכות להחרים מוצרים אסורים. לדבריו, החוק החדש כולל גם חובת מסירת מידע לבעלי הזכויות על הקניין הרוחני במוצרים השונים על מנת לסייע בפעולות סיכול הברחות.

בתוך כך, מישל דאנה, מזכ"ל ארגון המכס העולמי, הודיע שרשות המכס של דובאי תארח את "הועידה העולמית למלחמה בזיוף ופירטיות" בין ה-5 עד 7 בפברואר 2008. לדבריו המדובר ביוזמה חלוצית שמטרתה לחזק את מעמדה של דובאי כציר מרכזי של מסחר באזור ולהגביר את הפעילות להגנה על זכויות הקניין הרוחני.

הכינוס הבינלאומי ייערך בדובאי בחסות ארגון המכס העולמי, רשות המכס של דובאי והאינטרפול. מזכ"ל ארגון המכס העולמי מסר את הדברים במהלך ביקור בדובאי.