דובאי: 90 מיליון נוסעים בשדה התעופה עד סוף השנה

יו״ר רשות התעופה האזרחית של דובאי ציין כי לאור הנתונים אמירות דובאי ״צריכה שדה תעופה גדול יותר״ כדי לעמוד בקצב הצמיחה של התעבורה האווירית. לדבריו, הגדלת שדה התעופה תומכת באגנדה המברשת להכפיל את גודלה של כלכלת דובאי במהלך העשור הבא


11:25 ,08.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שיח׳ אחמד בן סעיד אל מכתום, יו״ר רשות התעופה האזרחית של דובאי, יו״ר ומנכ״ל Emirates Airline and Group, צופה שמספר הנוסעים דרך נמל התעופה הבינלאומי של דובאי יעלה על 90 מיליון נוסעים עד סוף השנה 2024. הוא אמר אתמול: ״לפיכך, האמירות של דובאי צריכה שדה תעופה גדול יותר כדי לעמוד בקצב הצמיחה של התעבורה האווירית״.

 

אל מכתום אמר את הדברים במהלך תדרוך תקשורתי בשולי המפגש ה-31 של תערוכת שוק הנסיעות הערבי במרכז הסחר העולמי של דובאי. הוא הזכיר שנמל התעופה הבינלאומי של דובאי טיפל בכ-87 מיליון נוסעים בשנה שעברה.

 

אל מכתום אמר: ״שדה התעופה הבינלאומי אל מכתום יסלול את הדרך לצמיחה הצפויה במגזר התעופה בדובאי בארבעים השנים הבאות, באופן שתומך באג׳נדה הכלכלית של תכנית דובאי D33, הכוללת 100 פרויקטים טרנספורמטיביים, עם יעדים כלכליים שאפתניים הפועלים להכפיל את גודלה של כלכלת דובאי במהלך העשור הבא, כל הדרך עד 2033, ולבסס את מעמדה בין 3 הערים הכלכליות המובילות ברחבי העולם״.

 

נציין כי דובאי החלה לעבוד על שדה התעופה הגדול בעולם. כאשר יושלם, נטען כי שדה התעופה ״דובאי אל מכתום״ יוכל לטפל בכ-260 מיליון נוסעים בשנה. שדה התעופה החדש יהיה פי חמישה מגודלו של שדה תעופה דובאי הבינלאומי הנוכחי.