דובאי: 82 מיליארד דולר הושקעו בפיתוח שדות תעופה

סכום זה כולל השקעה של 15 מיליארד דולר בפרוייקט החלל של דובאי במסגרתו הוקמה חברה לייצור ומתן שירותים בתחום הטיסות לחלל. בשדה התעופה החדש בג'בל עלי הושקע סכום של 33 מיליארד דולר


00:00 ,28.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

סכום זה כולל השקעה של 15 מיליארד דולר בפרוייקט החלל של דובאי במסגרתו הוקמה חברה לייצור ומתן שירותים בתחום הטיסות לחלל. בשדה התעופה החדש בג'בל עלי הושקע סכום של 33 מיליארד דולר
 
מנתונים מעודכנים שמפרסמת רשות התעופה האזרחית של דובאי עולה כי נסיכות דובאי, אחת הנסיכויות המרכיבות את איחוד הנסיכויות הערביות, השקיעה סכום כולל של 81.7 מיליארד דולר בפרוייקטים לפיתוח תשתיות בתחום התעופה. בתוך סכום זה הושקעו כ-33 מיליארד דולר - דהיינו כ-40% - בפרוייקט הקמת שדה התעופה הבינלאומי החדש Dubai World Centralבאזור ג'בל עלי – שדה תעופה הצפוי להיות הגדול בעולם.

סכום ההשקעה הגדול כולל גם השקעה של 15 מיליארד דולר בפרוייקט החלל של דובאי הכולל הקמת חברה לייצור ומתן שירותים בתחום הטיסות לחלל. במקביל, נחנכו בשדה התעופה הבינלאומי של דובאי עשרה שערים אלקטרוניים חדשים עבור נוסעים מגיעים ויוצאים, ובכך מגיע מספר השערים בטרמינל מספר 1 ל-16 -10 לנוסעים מגיעים ו-6 לנוסעים יוצאים. ההשקעה בהקמת השערים החדשים הגיעה לכדי 12.5 מיליון דולר.

על פי נתוני ארגון התעופה הבינלאומי קלט שדה התעופה של דובאי בשנת 2005 כ-24.7 מיליון נוסעים. הנתונים נמסרו לקראת פתיחתו של היריד השנתי לציוד בנייה ותחזוקה של שדות תעופה אשר נפתח היום במרכז הירידים הצמוד לשדה התעופה הבינלאומי של דובאי. ביריד, שיימשך שלושה ימים, ישתתפו 500 חברות מציגות וצפויים לבקר יותר בו יותר מ-5,000 מבקרים.