דאגה במצרים מתוכניות פיתוח נמלי הים בישראל

מקורות בתחום התובלה המצרי מסרו כי ראוי שמשרד התובלה המצרי יעקוב אחר ההתפתחויות בתחום הנמלים בישראל, איטליה, תורכיה ויוון על מנת להיכנס למעגל התחרות


00:00 ,26.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מקורות בתחום התובלה המצרי מסרו כי ראוי שמשרד התובלה המצרי יעקוב אחר ההתפתחויות בתחום הנמלים בישראל, איטליה, תורכיה ויוון על מנת להיכנס למעגל התחרות
 
מקורות בתחום התובלה הימית במצרים מזהירים כי תוכניות הפיתוח שרוקמת ישראל בנמלי הים שלה בחיפה ואשדוד ישפיעו באופן שלילי על התפתחות התחום במצרים.

המקורות המצרים מסרו לעיתון "אלמסרי אליום" היוצא לאור בקהיר כי התוכניות והמכרזים שפורסמו בישראל כוללים מתן הקלות לחברות הספנות אשר יאפשרו עגינת אוניות מכולות ענק הנושאות עד 11 אלף מכולות וזאת על מנת לקבל נתח גדול יותר של תנועת המכולות בים התיכון ולהגדילו ל-3.1 מיליון מכולות 20 רגל בשנה ולהגדיל את היקף המכולות במעבר המהווה 13% מהיקף טעינת המכולות ופריקתן בנמלי ישראל. 
 
המקורות המצרים הוסיפו כי תוכניות פיתוח הנמלים בישראל מתבצעות תוך כדי היעדר תוכניות מצריות ברורות לפיתוח יכולת הקליטה של מכולות בנמלי מצרים בעיקר בכל הקשור באוניות מכולה, הובלה בצובר בים התיכון הדורשות מערך תומך של גוררות, סיוע ושירותים ימיים.

המקורות המצרים מסרו לעיתון כי ראוי שמשרד התובלה המצרי יעקוב אחר ההתפתחויות בתחום הנמלים בישראל, איטליה, תורכיה ויוון על מנת להיכנס למעגל התחרות בתחום המכולות במעבר ולזכות בנתח גדול יותר בכל הקשור לפריקה, טעינה ואחסנת מכולות.

בתגובה מסר הגנרל בדימוס תאופיק אבו גונדייה, ראש רשות נמל דמיאטה, כי קיימת תוכנית להרחבת יכולת הטעינה והפריקה בנמל מ-1.2 מיליון מכולות 20 רגל ל-5.2 מיליון עד סוף שנת 2010, ואילו הגנרל בדימוס הישאם אלסרסאווי, ראש רשות נמלי ים סוף, לשעבר מנהל נמל פורט סעיד מסר כי בנמל פורט סעיד מזרח מוקם בימים אלה רציף חדש באורך 1200 מטר במטרה להעלות את יכולת הטעינה והפריקה מ-1.6 מיליון מכולות ל-3.5 מיליון מכולות במסגרת תוכנית ממשלתית להעלות את יכולת הקליטה של הנמל ל-8 מיליון מכולות בשנת 2010.

במצרים מדגישים כי נמל פורט סעיד זכה בשנת 2006 במקום הרביעי בהיקף סחר במעבר בין נמלי הים התיכון. על פי הנתונים הרשמיים בקהיר מספר המכולות שנטענו ונפרקו בנמלי מצרים הגיע מאז תחילת 2007 ל-3.2 מיליון ובחודש אפריל 2007 בלבד הגיע מספרן ל-132,215 מכולות 40 רגל באוניות הנושאות את דגל מצרים בלבד.