בתקשורת המצרית פירשו הידיעות בארץ כניסיון ישראלי נוסף לפגוע בתעלת סואץ כאלטרנטיבה להובלת סחורות מהים האדום לים התיכון
הידיעות בתקשורת הישראלית על חידוש היוזמה הישנה להקמת קו מסילת ברזל בין אילת לנמלים לחוף הים התיכון בישראל ובעיקר נמל אשדוד, פורשו בתקשורת המצרית כניסיון ישראלי נוסף לפגוע בתעלת סואץ כאלטרנטיבה להובלת סחורות מהים האדום לים התיכון.
מקורות יודעי דבר ברשות תעלת סואץ אשר נדרשו להגיב לידיעות, הביעו ביטחון, עם זאת, כי הדרך עוד ארוכה לפני תחילת יישום היוזמה וכי תעלת סואץ תמשיך לשמור על מעמדה כנתיב ימי מרכזי להובלת סחורות.
בתעלת סואץ ציינו כי, המעבר בתעלת סואץ זמין ומהיר יותר מהשימוש ברכבת וכי ממוצע חציית התעלה כיום עומד על 16 עד 18 שעות. עוד טענו ברשות תעלת סואץ כי, השימוש ברכבות חושף את המטען לקשיים לוגיסטיים וכן לגניבות.
נזכיר כי, תעלת סואץ מרכזת כיום 10% מתנועת הסחר העולמית והיקף ההכנסות מדמי מעבר נאמד בחמישה מיליארד דולר בשנה.
דאגה במצרים מחידוש הכוונה להקים מסילת ברזל אילת-אשדוד
בתקשורת המצרית פירשו הידיעות בארץ כניסיון ישראלי נוסף לפגוע בתעלת סואץ כאלטרנטיבה להובלת סחורות מהים האדום לים התיכון
00:00 ,09.11.2010
עשוי לעניין אותך
חברת נמל אשדוד אירחה משלחת מסין
לין: חשש לפגיעה ביחסים עם ה-OECD בעקבות חוק ההסדרים
מצרים: לא נגרם נזק לסכר אסואן עקב רעש אדמה באזור
מצרים: נפתח הסלון האווירי בשרם אלשיח'
התחרות בענף התעופה צוברת תאוצה
האם ניתן למסור כתב תביעה כנגד יבואן פלשתינאי לסוכן המכס שלו?