גידול של 22% בתנועת הטיסות בשדות התעופה במדינות ערב

מזכ״ל איגוד התחבורה האווירית הערבית הביע את חששו שפתרון בעיית דחיית מסירת המטוסים החדשים עלול להימשך זמן רב יותר כתוצאה מהצטברות של הזמנות דחויות


10:52 ,06.11.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

עבד אל-ווהאב תפאחה, מזכ״ל איגוד התחבורה האווירית הערבית, מעריך ששנת 2024 תסתיים בגידול של 22% בתנועת הטיסות בנמלי התעופה הערביים וזאת בהשוואה לנתון טרם מגפת קורונה בשנת 2019. במקביל, הביקוש של הנוסעים לטיסות בחברות תעופה ערביות יגדל ב-12% השנה.

 

תפאחה הוסיף כי העיכוב באספקת המטוסים על ידי היצרניות (בואינג ואיירבוס) גרם לחברות הערביות להאריך את תקופות השימוש במטוסים הקיימים בציים שלהן, דבר שגרר האמרה בעלויות התפעול שלהן. מזכ״ל האיגוד הביע את חששו שפתרון בעיית דחיית מסירת המטוסים החדשים עלול להימשך זמן רב יותר כתוצאה מהצטברות של הזמנות דחויות. בנוגע לדרישות הסביבתיות של תחום התעופה, סבור תפאחה כי הפחתת פליטת פחמן דו חמצני קשורה בשלושה גורמים הקשורים זה בזה: פיתוח טכנולוגי, מודרניזציה של תשתיות וייצור דלק בר קיימא בכמות מספקת.

 

נציין כי איגוד התחבורה האווירית הערבית הוא ארגון שהוקם בשנת 1965 על פי המלצת ועדת התחבורה הקבועה של הליגה הערבית ובאישור שרי התחבורה הערבים. הארגון כולל כיום כ-30 חברות תעופה ערביות מ-18 מדינות ערב.