ממשלת ירדן תמשיך להחזיק ב-26% ממניות החברה. כי 8% ממניות החברה נשמרו לעובדיה, 3% לצבא ירדן ולכוחות הביטחון הירדניים
הפרטת חברת התעופה המלכותית של ירדן תופסת תאוצה. נשיא חברת התעופה המלכותית של ירדן Royal Jordanian, המהנדס סאמר אלמג'אלי, הודיע כי בתהליך ההפרטה של החברה הוחלט סופית לא להכניס משקיע אסטרטגי, אלא להכניס משקיעים מקומיים וזרים באמצעות הנפקת מניות החברה וזאת לקראת השליש השלישי של החודש הנוכחי.
לדבריו, ההחלטה שלא להכניס משקיע אסטרטגי נוסעת מן העובדה שלחברה יש סקרי היתכנות כלכלית טובים והיא עומדת על בסיס יציב מבחינה כלכלית ועל כן אין צורך במשקיע מבחוץ. בתדרוך שהעניק אלמג'אלי לסוכנות הידיעות הרשמית של ירדן, מסר עוד כי 8% ממניות החברה נשמרו לעובדיה, 3% לצבא ירדן ולכוחות הביטחון הירדניים ובהתאם להוראותיו של מלך ירדן המלך עבדאללה, תמשיך ממשלת ירדן להחזיק ב-26% ממניות החברה בעוד שאחוז מסוים שיוסכם עליו יונפק בבורסה של רבת עמון באופן שאזרחי ירדן (ממשלה ופרטים) יחזיקו ב-51% ממניות החברה.
אלמג'אלי ציין כי בקרוב תחל פעולת השיווק להשקעה בחברת התעופה המלכותית של ירדן בשוקי המפרץ ואירופה וההנפקה תתבצע בבורסה של רבת עמון. התקשורת הירדנית מדווחת כי הייעוץ להפרטת חברת התעופה המלכותית של ירדן ניתן על ידי קבוצת הייעוץ הבינלאומית CITY GROUPאשר הכינה את התשקיף הכספי, המקצועי והחוקתי של החברה ואת מסמכי ההנפקה אשר יוגשו לרשות הירדנית לניירות ערך לפני מחצית חודש דצמבר הבא. אלמג'אלי הבהיר כי החברה המלכותית תישאר ירדנית שבסיסה ברבת עמון וכמו כן תישאר המוביל הלאומי של הממלכה הירדנית ההאשמית. החברה טסה ל-54 יעדים ובכוונתה להתרחב בשנה הבאה ולפתוח תחנה בהונג קונג. בנוסף בוחנת החברה פתיחת קווים חדשים לטהראן, אנקרה, בריסל, קזבלנקה, אלג'יריה, ברלין, בנגאזי, יוהנסבורג, לגוס, אלמדינה, לוקסור ואיזמיר. החברה מחזיקה בצי מטוסים הכולל 25 מטוסים מדגמים שונים ולאחרונה הכניסה לשירות 6 מטוסים לטווחים בינוניים מדגם איירבוס 320/321 והחל משנת 2010 תקלוט 12 מטוסים מדגם בואינג 787 לטווחים ארוכים, אשר יחליפו את המטוסים מתוצרת איירבוס 340/310. בשנה הבאה יצטרפו לשירות שני מטוסי איירבוס 319 וכן שלושה מטוסים מדגם אמפרייר 195/175 אשר ארבעה נוספים נקלטו לאחרונה.
נשיא החברה הירדנית הציג את תוצאות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה אשר גילו גידול של 12.2% במספר הנוסעים ו 3.5% באחוז התפוסה במושבים, 14.6% במספר ההמראות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחודש אוקטובר 2007 הטיסה החברה הירדנית 202 אלף נוסעים גידול של 40% לעומת החודש המקביל בשנת 2006. תקציב החברה עומד על 500 מיליון דינר ירדני מתוכם 35% הוצאות דלק וצפויות להגיע השנה ל 157 מיליון דינר (הדינר 0.7 דולר). החברה הירדנית הצטרפה לאחרונה לברית Oneworldהכוללת מספר חברות תעופה גדולות ביניהן BA, CATHAY, JAL, IBERIAאמריקן איירליינס ועוד.
בקרוב הפרטת חברת התעופה המלכותית של ירדן
ממשלת ירדן תמשיך להחזיק ב-26% ממניות החברה. כי 8% ממניות החברה נשמרו לעובדיה, 3% לצבא ירדן ולכוחות הביטחון הירדניים
00:00 ,14.11.2007
עשוי לעניין אותך
הנסיך וליד בן טלאל רכש מטוס איירבוס A380
מגעים הדוקים בין בואינג לאל על
הסלון האווירי של דובאי: עסקת רכישת המטוסים הגדולה ביותר בהיסטוריה
בואינג: הזמנות חדשות בהיקף 9.3 מיליארד דולר
ממשלת ירדן וחברת Shell יחתמו על הסכם לניצול פצלי שמן
אלאפקו הכוויתית רכשה 7 מטוסי אייר בוס A320 והחכירה אותם לפקיסטן