בעקבות כוונת אל על להפסיק לטוס לקהיר בסוף החודש: "אייר סיני" מוסיפה טיסות בקו

חברת התעופה המצרית "אייר סיני" הודיעה על הוספת טיסה שלישית בקו קהיר- תל אביב. מנכ"ל "אייר סיני" העריך כי ישראל תדבוק בהסכם התעופה בין שתי המדינות ותלחץ על אל על להמשיך בטיסות או תטיל על חברת תעופה ישראלית אחרת את האחריות לביצוע הטיסות בקו


00:00 ,07.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת התעופה המצרית "אייר סיני" הודיעה על הוספת טיסה שלישית בקו קהיר- תל אביב. מנכ"ל "אייר סיני" העריך כי ישראל תדבוק בהסכם התעופה בין שתי המדינות ותלחץ על אל על להמשיך בטיסות או תטיל על חברת תעופה ישראלית אחרת את האחריות לביצוע הטיסות בקו

הידיעה על כוונת אל על לסגור את הקו לקהיר לאחר 26 שנה זכתה במצרים לתגובה ברורה וחד משמעית. חברת התעופה המצרית "אייר סיני" הודיעה על הוספת טיסה שלישית בקו לקהיר וזאת לקראת הודעת אל על כי תפסיק את טיסותיה למצרים בסוף 2006.

צ'ייא אלדין עבדאלעזיז, מנכ"ל חברת "אייר סיני", הודיע כי הוספת טיסות החברה בקו לתל אביב מהווה תגובה טבעית במקרה של הפסקת טיסות אל על לקהיר. עבדאלעזיז העריך כי ישראל תדבוק בהסכם התעופה בין שתי המדינות ותלחץ על חברת אל על להמשיך בטיסות או תטיל על חברת תעופה ישראלית אחרת את האחריות לביצוע הטיסות בקו תל אביב - קהיר.

שווקי אלעזב, נציגה הקבוע של מצרים בארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, מסר ליומון המצרי הממסדי "אלגומהוריה" שחשף את הפרשה כי "הסכמי התעופה האזרחית בין מדינות מתבססים על הסכמים בילטרליים ומותנים בכך שצד אחד לא יפסיק את טיסותיו ללא הסכמת הצד השני. במקרה שיופסקו טיסות אל על זכותה של מצרים להפסיק את טיסות אייר סיני, במיוחד אם נגרמים לה הפסדים כפי שטוענת החברה הישראלית, אולם אם הקו רווחי הרי שזכותה של החברה המצרית לנצל את הפסקת הפעילות של אל על בקו על מנת לתת שירות לנוסעים ולהרוויח".

הפרשה נפלה כפרי בשל בידי גורמים במצרים המתנגדים לנורמליזציה בין שתי המדינות. ד"ר מוסטפא אלפיקי, יו"ר ועדת החוץ בפרלמנט המצרי, האשים כי החלטתה של חברת אל על נובעת מהפסדים שנגרמים לה עקב מה שכינה "מדיניותה המטופשת של ישראל שהביאה לירידה בתנועת הנוסעים מישראל ואליה".

מומחים בתחום הביטחון במצרים נשמו לרווחה למשמע האפשרות כי מטוס אל על יפסיק לנחות בקהיר וזאת עקב אמצעי הביטחון המוגברים שנוקטים שני הצדדים להבטחת הטיסה בנמל התעופה הבינלאומי של קהיר. גורמים בתחום התעופה האזרחית במצרים הזהירו כי במקרה שחברת אל על אכן תפסיק את טיסותיה לקהיר, חברה ישראלית אחרת לא תזכה לאותן הקלות בשירותים השונים הקשורים לנחיתה בקהיר מהן נהנית אל על מאז טסה לקהיר לראשונה במרץ 1980.