בכיר פלסטיני: הפיגוע במעבר קרני פוגע בכלכלה הפלסטינית

הפיגוע במעבר קרני מהווה פגיעה קשה בכלכלה הפלסטינית כך אומר סלים אבו ספיה האחראי על המעברים ברשות הפלסטינית. הוא הוסיף כי הפיגוע שם לו למטרה לשתק בסיס כלכלי ראשי וחשוב אשר אין לו אח ורע בגדה ובעזה ומשמש כעורק החיים היחיד ברצועה לקבלת אספקה


00:00 ,17.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הפיגוע במעבר קרני מהווה פגיעה קשה בכלכלה הפלסטינית כך אומר סלים אבו ספיה האחראי על המעברים ברשות הפלסטינית. הוא הוסיף כי הפיגוע שם לו למטרה לשתק בסיס כלכלי ראשי וחשוב אשר אין לו אח ורע בגדה ובעזה ומשמש כעורק החיים היחיד ברצועה לקבלת אספקה.
 
אבו ספיה קרא לגורמי ההתנגדות הפלסטינית שלא להתקרב למעברים בין ישראל לרשות הפלסטינית והזהיר כי הפיגועים במעברים מטילים נזק רב על עשרות אלפי פועלים וסוחרים וגורמים לשיתוק תנועת מעבר הסחורות, האספקה והתרופות לרצועת עזה. הבכיר הפלסטיני לא חסך ביקורת מישראל וטען כי ישראל מסרבת מאז פרוץ האינתיפאדה השניה בספטמבר 2000 לאפשר נוכחותם של קציני בטחון פלסטינים במעברי הגבול ובכלל זה מעבר קרני.
 
אבו ספיה הוסיף כי פיגועים כגון אלה גורמים לתגובה קשה מצד ישראל המתבטאת בסגירה ממושכת של המעבר בו אירע הפיגוע והביא כדוגמא את סגירתו המוחלטת של מעבר רפיח בעקבות הפיגוע שאירע במוצב הסמוך לו וכמוכן מציבה ישראל בפני גורמי הביטחון הפלסטינים דרישות בתחום הביטחוני כתנאי לפתיחה מחדש של המעברים.