בכיר ברשות תעלת סואץ: העלאת דמי המעבר – צודקת

לדברי הבכיר, ההעלאה משתלבת בגידול השנתי במסי הנמל בעולם והאינפלציה בשווקי העולם המסתכמת ב-3% לשנה בממוצע. הנהלת התעלה החליטה להעלות את דמי המעבר החל מחודש אפריל ב-1.42% עד 3.73%


00:00 ,08.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי הבכיר, ההעלאה משתלבת בגידול השנתי במסי הנמל בעולם והאינפלציה בשווקי העולם המסתכמת ב-3% לשנה בממוצע. הנהלת התעלה החליטה להעלות את דמי המעבר החל מחודש אפריל ב-1.42% עד 3.73%
 
זכריא אלסאעאתי, חבר מועצת המנהלים של רשות תעלת סואץ וראש מנהלת תנועת האוניות, הצהיר כי ההעלאה אותה אישרה הנהלת התעלה בדמי המעבר בתעלה היא צודקת ומשרתת את בעלי הספינות ואת הנהלת התעלה גם יחד.

לדבריו, ההעלאה משתלבת בגידול השנתי במסי הנמל בעולם והאינפלציה בשווקי העולם המסתכמת ב-3% לשנה בממוצע. הבכיר המצרי הבהיר כי תעלת סואץ פועלת למשיכת ספינות לחצות אותה ומתאימה את דמי המעבר לשיקולי השיווק במטרה להשאיר את התעלה כמעבר הימי הזול ביותר להובלת סחורות. הנהלת התעלה החליטה להעלות את דמי המעבר החל מחודש אפריל ב-1.42% עד 3.73% ובממוצע 2.84% לכל סוגי הספינות.

"החלטנו בשנה הבאה להעלות את דמי המעבר בשיעורים שונים ולא באופן כולל כפי שעשינו בשנתיים האחרונות וזאת עקב השוני והגיוון בסוגי הסחורות והשוני בעלויות ההפעלה של הספינות השונות". לדבריו, העלאת דמי המעבר בשיטה זו משרתת את בעלי הספינות ובעלי חברות הספנות. בתשובה לשאלה מדוע העלייה הגבוהה ביותר הושתה על מכליות הנפט, אמר אלסאעאתי שהדבר נובע מכך שהנפט הוא מצרך אסטרטגי שיש לו צרכן קבוע וערכו עולה על ערך שאר סוגי הסחורות העוברות בתעלה.

אלסאעאתי הוסיף כי ההעלאה לא תשפיע כלל על מחירי הנפט העובר את תעלת סואץ. באשר לאוניות מכולה אשר דמי המעבר שנגבים מהן הועלו ב-3.5% אמר הבכיר המצרי כי 30% לערך מהסחורות הנישאות על ידי אוניות המכולות הן סחורות הנחשבות טכנולוגיה גבוהה ולא ניתן להשוות את דמי המעבר בינן לבין סוגי אוניות אחרים הנושאות סחורות שערכן זול.