ביקורת חריפה על קריאת הפלסטינים להשקיע בפיתוח הנמל בעזה

קריאתו של שר התובלה הפלסטיני להשקיע בפיתוח הנמל בעזה זכתה להבלטה רבה בתקשורת הערבית, אך גררו ביקורת חסרת תקדים בייחוד מכיוונה של ערב הסעודית


00:00 ,06.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

קריאתו של שר התובלה הפלסטיני להשקיע בפיתוח הנמל בעזה זכתה להבלטה רבה בתקשורת הערבית, אך גררו ביקורת חסרת תקדים בייחוד מכיוונה של ערב הסעודית
 
קריאתו של שר התובלה הפלסטיני זיאד ט'אט'א, בדברים שנשא בכינוס מועצת איחוד הנמלים הערבים באלכסנדריה למדינות ערב ומשקיעים זרים להשקיע בפיתוח הנמל בעזה זכתה להבלטה רבה בתקשורת הערבית, אך דבריו של השר הפלסטיני גררו ביקורת חסרת תקדים בחריפותה דווקא מערב הסעודית, אחת התורמות המרכזיות לכלכלה הפלסטינית.
 
הפובליציסט הסעודי המרכזי עבדאל-רחמאן אלראשד, תקף בטורו היומי בעיתון "אלשרק אלאווסט", היוצא לאור בלונדון, את ממשלת החמאס והאשים אותה באי כיבוד הסכמים בתחום הכלכלי והמסחרי, דבר הפוגע בכלכלה הפלסטינית ובעם הפלסטיני עצמו.
 
עבדאל-רחמאן אלראשד כתב בטורו כי "אין ספק שהשר אמר זאת או מתוך בדיחות הדעת או כמוליך שולל, אחרת כיצד הוא רוצה למשוך השקעות כאשר ממשלתו מתגאה בהפרת הסכמים ומרעיבה את אזרחיה בשם הסירוב לאוסלו. כל מה שנותר כעת הם איומים מחמאס נגד האויב והתקפה צבאית ישראלית אמיתית ללא רחמים".
 
אלראשד טען בטורו כי לאחר שהאירופאים השקיעו בנמל המסחרי המובטח בעזה והחלו הפעולות לחפור כדי שייבנה לפלסטין נמל ימי ראשון, לאחר שנפתח שדה התעופה הראשון ואף הוקמה חברת התעופה הראשונה בעזה, חמאס, הג'יהאד והחזית העממית התחרו ביניהן על הכשלת ההסכם בפעולות התאבדות וטילים וזיקוקין די נור ונתנו לישראל סיבה להפציץ את שדה התעופה, לסתום את הנמל ולהרוס את כל מה שניסה יאסר ערפאת לבנות עד יום מותו.
 
אלראשד סיים את טורו במילים: "רוב מדינות העולם מוכנות להגיש סיוע רב ומיידי, אולם מה התועלת אם סופם יהיה כמו נמל עזה, חפיר גדול של פסולת שהתאדו בו מאה מיליון דולר?".