בחריין: חיסכון של 40% בשינוע מטענים מאירופה למזרח

מטרת השירות החדש, שהושק בשיתוף מועצת הפיתוח הכלכלי של בחריין, היא לצמצם את מרחק ההובלה ב-50% ולהוזיל את עלויות השינוע המסחרי מאירופה למזרח אסיה ב-40%


11:49 ,14.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש המכס בבחריין, שייח׳ אחמד בן חמאד אל ח׳ליפה, חשף כי באחרונה הושק שירות חדש בשיתוף עם ״מועצת הפיתוח הכלכלי״, שמטרתו לצמצם את מרחק ההובלה ב-50% ולהוזיל את עלויות השינוע המסחרי מאירופה למזרח אסיה ב-40%. במהלך תדרוך עיתונאים שהעביר אתמול ״מרכז הקשר הלאומי״, שייח׳ אחמד הסביר כי השירות מקל על תהליך הייצוא האירופי, במיוחד עבור חברות שמשתמשות בנמלים גדולים לייצוא למזרח אסיה, כגון נמל רוטרדם, דרך הים התיכון ואז תעלת סואץ ובהמשך נתיבי השיט והאוקיינוס ההודי, עד ההגעה למזרח אסיה. נתיב זה גורם לעיתים לעיכוב בהגעת המשלוחים.

 

לדברי ראש המכס של בחריין, שייח׳ אחמד בן חמאד אל ח׳ליפה: ״הובלת משלוחים דרך הים אורכת זמן רב בעוד שבדרך האוויר העלויות גבוהות. בחריין נמצאת מבחינה גיאוגרפית  בדיוק באמצע נתיב הסחר הבינלאומי, ולכן השתמשנו ברעיון של שילוב שירות הובלה באוויר ובים. אם המשלוחים מגיעים לבחריין באוויר, זה לוקח רק שעתיים בלבד לעבור את המכס ולצאת מהממלכה בדרך הים״.