בגלל הסעודים: פרויקט הרכבת בירדן לא מתקדם

ההתמהמהות הסעודית מעוררת חשש בצד הירדני לגבי רצינותה של ערב הסעודית ביחס לפרויקט. קטע הרכבת המדובר חיוני לפרויקט רכבת נרחב יותר ואמור לחבר את דרום ירדם למרכזה וכן לנמל חיפה


11:44 ,19.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לפי מקורות ירדניים, מזה שלושה חודשים, סעודיה נמנעת מיישום כל צעד לקראת ביצוע של פרויקט רכבות גדול בירדן. זה קורה למרות שסעודיה ואיחוד האמירויות התחרו קשות על המכרז להקים מסילת ברזל להובלת סחורות והסעת נוסעים בין העיר עקבה לבירה עמאן. עלות ההשקעה נאמדת בכ-10 מיליארד דולר.

 

לפני מספר חודשים, קבוצת השקעות סעודית, על פי הנחיות מטעם ״קרן ההשקעות הסעודית״, זרוע ההשקעות של ממשלת סעודיה בירדן, נענתה למכרז וביקשה את המסמכים הקשורים לאתו פרויקט. עם זאת, מאז הצד הסעודי לא נקט בצעדים פרוצדורליים שיכולים לקדם את הפרויקט, לרבות מינוי ועדה לקביעת סדרי עדיפויות טכניים וחתימה על הנספחים המשפטיים של המכרז שהוענק לסעודים בהחלטה מדינית ירדנית, כך לפי המקורות.

 

ההתמהמהות הסעודית מעוררת חשש בצד הירדני לגבי רצינותה של ערב הסעודית ביחס לפרויקט. יצוין כי קטע הרכבת המדובר בירדן נחשב כחלק חיוני ומהותי של פרויקט רכבת נרחב יותר ברמה האזורית ובסופו של דבר מחבר את דרום ירדן למרכזה, לנמל חיפה וכן ייצור חיבור לרשת הרכבות במדינות המפרץ.