בגדאד: ממשלת עיראק החליטה לפרק את חברת התעופה הלאומית

זאת, כהגדרתה, בעקבות "הרדיפות המצד כווית" אשר מונעות ממטוסי החברה להצטייד בדלק ובמזון בשדות התעופה בעולם. נזכיר לאחרונה הוחם מטוס החברה בלונדון


00:00 ,27.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת, כהגדרתה, בעקבות "הרדיפות המצד כווית" אשר מונעות ממטוסי החברה להצטייד בדלק ובמזון בשדות התעופה בעולם. נזכיר לאחרונה הוחם מטוס החברה בלונדון
 
ממשלת עיראק הודיעה בתום ישיבה דחופה שערכה אתמול בבגדאד על פירוק חברת התעופה הלאומית Iraqi Airways הנמצאת בבעלות המדינה.
 
בהודעת ממשלת עיראק נמסר כי הסיבה להחלטה היא "הרדיפות מצד כווית" ומניעת מטוסי החברה מהצטיידות בדלק ובמזון בשדות תעופה בעולם.
 
דובר משרד התחבורה של עיראק מסר כי ההחלטה לפרק את חברת התעופה הלאומית וההודעה על פשיטת רגל של החברה אין משמעה שהחברה נקנתה על ידי משקיעים מהמגזר הפרטי, אלא שהחברה נמחקה לגמרי ואין לה כל זכר וכל עובדיה הועברו לעבודה במשרדי האוצר והתחבורה של המדינה.
 
נציין כי ממשלת כווית דורשת מחברת התעופה העיראקית פיצויים בסכום של 1.2 מיליארד דולר לכיסוי נזקים שנגרמו לה בעת פלישת כוחות סדאם חוסיין לכווית בשנת 1991 וגניבת עשרה מטוסים השייכים לחברת התעופה המקומית.
 
הדובר העיראקי מסר עוד כי קיימת בעיראק חברת תעופה פרטית אחת היא חברת "אלנאסר" ושלוש חברות פרטיות אחרות ממתינות לרשיונות פעילות והוסיף כי משרדו מקווה שחברות אלו יקבלו על עצמן את האחריות לפעילות חברת התעופה העיראקית באופן הדרגתי.
 
חברת התעופה הלאומית של עיראק Iraqi Airways הוקמה בשנת 1945 ועד שנת 2003 החזיקה בצי מטוסים המונה 17 מטוסים אשר כולם הוברחו על ידי משטר סדאם חוסיין למדינות שונות ביניהן ירדן, איראן ותוניסיה.
 
החברה חידשה את פעילותה ב 1.10.2004 ומאז אוגוסט 2005 טסה ליעדים שונים ביניהם טהראן, קהיר, רבת עמון, כווית, ביירות, דמשק, דובאי ואיסטנבול וזאת באמצעות מטוסים חכורים.
 
החברה העיראקית חתמה על חוזים לרכישת 55 מטוסים חדשים בשנים הקרובות. אתמול הודיעה החברה על ביטול קו הטיסות החדש מבגדאד ללונדון דרך מאלמו וזאת לאחר שהוגשה נגדה תביעה בבית משפט לונדוני לתשלום סכום הפיצויים הנדרש מכווית.