ארצות הברית בוחנת בקשה ירדנית להעניק לנמל עקבה מעמד של נמל בטוח ליצוא לארצות הברית

העיתון הירדני "אלדוסתור" מדווח מפי מקור בכיר בממשלת ירדן כי ארצות הברית בוחנת בקשה ירדנית להעניק לנמל עקבה מעמד של נמל בטוח ליצוא לארצות הברית. התפתחות זו מתקיימת במסגרת מאמצי שתי המדינות לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי ביניהן בעקבות יישום הסכם הסחר החופשי בי


00:00 ,07.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

העיתון הירדני "אלדוסתור" מדווח מפי מקור בכיר בממשלת ירדן כי ארצות הברית בוחנת בקשה ירדנית להעניק לנמל עקבה מעמד של נמל בטוח ליצוא לארצות הברית. התפתחות זו מתקיימת במסגרת מאמצי שתי המדינות לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי ביניהן בעקבות יישום הסכם הסחר החופשי בין רבת עמון וושינגטון.
 
המקור הירדני הבכיר הוסיף כי מנהל המכס האמריקאי הגיב בחיוב לבקשה והורה לגורמים המוסמכים לבצע הבדיקות הדרושות ולהעניק את הסיוע הדרוש על מנת
להגביר את הפעילות בנמל עקבה ולשפר את רמת השירות בנמל.
 
ירדן מצפה כי החלטה אמריקאית להפוך את נמל עקבה לנמל בטוח ליצוא לארצות הברית יביא להגדלת היצוא הירדני למדינה זו וכן יביא לכך שמדינות שכנות ישתמשו בנמל עקבה לצורך יצוא סחורות לארצות הברית.
 
המקור הירדני מסר לעיתון "אלדוסתור" כי ארצות הברית מתנה שנמל עקבה יבצע פעולות פיקוח ובדיקה מדוקדקות על היצוא, הצבת שמירה כנדרש ומעקב אחר העברת הסחורות מהמפעל עד לנמל.