אניית מטען כללית הורשתה להיכנס לנמל חודיידה תימני

הספינה שקיבלה אישור היא ספינת משא כללי המשייטת תחת דגל של אתיופיה. סחורה המגיעה לנמל חודיידה חייבת להיבדק על ידי גוף של האו״ם שהוקם כדי למנוע ניסיונות להברחת נשק לתימן


09:32 ,28.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אוניית מכולות שבמטעה סחורה כללית עגנה בנמל חודיידה שבתימן בשבת לראשונה מאז 2016. זה קורה במקביל לניסיונות להשיג הפסקת אש ארוכה וכוללת בין הצדדים הלוחמים במדינה. המלחמה יצרה משבר הומניטרי עמוק במדינה ש-80% מ-30 מיליון תושביה זקוקים לסיוע.

 

סחורה המגיעה לנמל חודיידה חייבת להיבדק על ידי גוף של האו״ם שהוקם כדי למנוע ניסיונות להברחת נשק לתימן. במהלך שבע השנים האחרונות, מנגנון האימות והבדיקה של האו״ם בתימן, שבסיסו בג׳יבוטי, לא נתן אישורי עגינה לספינות אלא רק כאלה שבמטענן סחורות ספציפיות כמו מוצרי מזון, דלק ושמן בישול.

 

גורמים רשמיים בנמל התימני אמרו כי הספינה שקיבלה אישור היא ספינת משא כללי המשייטת תחת דגל של אתיופיה. בדיווחים בתקשורת לא נמסר סוג הסחורה שהועמסה על הספינה. גורמים בתימן מציינים שהגדלת זרם הסחורות לנמל חודיידה הממוקם במערב המדינה יוזיל את עלות הובלת הסחורות שכן עד כה רוב הסחורות הוכנסו לתימן דרך הנמל הדרומי של עדן, הנמצא בשליטה ממשלת תימן.