אלג'יריה: לא נפתח מגזר התעופה לתחרות

הממשלה החליטה לעכב פתיחת שוק התעופה המקומי בפני המגזר הפרטי וזאת עד להשלמת בחינת ההשלכות של כשלון ניסיון הקמת חברת תעופה פרטית באלג'יריה


00:00 ,28.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה החליטה לעכב פתיחת שוק התעופה המקומי בפני המגזר הפרטי וזאת עד להשלמת בחינת ההשלכות של כשלון ניסיון הקמת חברת תעופה פרטית באלג'יריה
 
שר התחבורה בממשלת אלג'יריה עמאר תאווי הודיע כי ממשלת ארצו קיבלה החלטה לפיה יוארך האיסור על הקמת חברות תעופה חדשות במדינה לתקופה בלתי מוגבלת.
 
השר האלג'ירי תיאר את ההחלטה כ"החלטה מדינית הכרחית", והדגיש בתשובה לשאילתא בפרלמנט המקומי כי ממשלת אלג'יריה החליטה לעכב פתיחת שוק התעופה המקומי בפני המגזר הפרטי וזאת עד להשלמת בחינת ההשלכות של כשלון ניסיון הקמת חברת תעופה פרטית באלג'יריה.
 
ממשלת אלג'יריה העניקה בעבר רישיון מפעיל לאיש העסקים המקומי עבד אלמואמן ח'ליפה להקמת חברת תעופה פרטית תחת השם "אלח'ליפה", אולם המיליארדר האלג'ירי נעצר בבריטניה וממתין להסגרתו לארץ מולדתו באשמת זיופים, גניבת כספים והלבנת הון.
 
בעקבות המקרה החליטה ממשלת אלג'יריה לפרק את החברה החדשה ולאסור על הקמת חברות תעופה חדשות.
 
במקביל, הודיע שר התחבורה האלג'ירי כי ממשלתו התירה לפתוח את תחום שירותי הקרקע בשדות התעופה לפעילות של חברות פרטיות.
 
נזכיר כי חברת התעופה הלאומית של אלג'יריה Air Algerie שולטת ללא מיצרים בתחום התעופה המדינה מאז הקמתה לפני 46 שנה. החברה הודיעה לאחרונה כי תרכוש 11 מטוסים חדשים בעלות כוללת של 580 מיליון דולר מתוכם 7 מטוסים מתוצרת חברת בואינג.