איראן: 72 הרוגים בהתרסקות מטוס

המטוס שהיה בדרכו מטהראן לאזרבייג'אן התרסק עקב תנאי מזג האוויר הקשים בסמוך לכפר לפני הגעתו ליעדו. תושבי המקום עזרו בפינוי הפצועים. השלג הרב במקום הקשה על פעולות החילוץ


00:00 ,10.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מטוס נוסעים איראני מדגם בואינג 727 התרסק אמש בצפון מערב המדינה. על פי הדיווחים מאיראן, המטוס בו נסעו 95 נוסעים ועשרה אנשי צוות, המריא משדה התעופה של טהראן הבירה באיחור של שעה לעיר אורמיה במחוז מערב אזרבייג'אן בצפון מערב המדינה. אולם עקב תנאי מזג האוויר הקשים התרסק בסמוך לכפר לפני הגעתו ליעדו.

דובר של חברת התעופה האיראנית Iran Air מסר כי, 72 מנוסעי המטוס נהרגו וכי רבים מתושבי הכפרים הסמוכים נחלצו לסייע לפצועים במקום. מאיראן מדווחים כי השלג הכבד המכסה את אזור ההתרסקות ומגיע לגובה 70 סנטימטרים מקשה על עבודות החילוץ.

בכיר במשרד התחבורה האיראני הודיע כי, משרדו פתח בחקירה לבירור נסיבות התאונה והדגיש כי שתי הקופסאות השחורות של המטוס נמצאו. הדובר האיראני ציין עוד כי, במהלך יום אתמול בוטלו שתי טיסות לעיר אורמיה בשל תנאי מזג האוויר הקשים.

נזכיר כי, עקב הסנקציות המוטלות על איראן מתבסס צי המטוסים של חברת התעופה המקומית על מטוסים ישנים המועדים לתקלות. תאונת המטוס הקטלנית האחרונה אשר אירעה באיראן הייתה ביולי 2009 עם התרסקות מטוס מדגם Tupolev בצפון מזרח איראן, לאחר שפרצה בו אש דבר אשר הביא למותם של 168 איש.