איחוד הנסיכויות: אמצעי זהירות בשדות התעופה למניעת התפשטות שפעת החזירים

איחוד הנסיכויות הערביות הודיעה כי הציבה מעקב וליווי צמודים בשדות התעופה הגדולים שלה. בריאד יתקיים כינוס חירום בנושא תחילת חודש מאי


00:00 ,30.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

איחוד הנסיכויות הערביות הודיעה כי הציבה מעקב וליווי צמודים בשדות התעופה הגדולים שלה. בריאד יתקיים כינוס חירום בנושא תחילת חודש מאי
 
מדינות ערב אף הן נערכות לעצור את התפשטות שפעת החזירים. איחוד הנסיכויות הערביות הודיעה כי הציבה מעקב וליווי צמודים בשדות התעופה הגדולים שלה, על מנת לבדוק אפשרות שנוסעים נגועים בשפעת החזירים יגיעו לתחומי המדינה.
 
חברת הניהול של שדה התעופה של אבו דאבי ADAC  הודיעה כי נקטה בצעדים למוכנות בכלל זה אפשרות לבידוד מטוס מגיע, אם יש צורך בכך, טיפול בנוסעים בסיכון גבוה, או נוסעים הסובלים מחום גבוה והנחייתם לשהות באזורים מוגבלים בשטח בית הנתיבות לצורך ביצוע בדיקה והערכת המצב הרפואי.
 
מג'יד אלמנסורי, מנכ"ל סוכנות השמירה על הסביבה של אבו דאבי, הודיע כי כל שדות התעופה של המדינה וכן נקודות הגבול נמצאים במעקב צמוד לגילוי מקרים חשודים. עם זאת, שר הבריאות של איחוד הנסיכויות הערביות,  חומייד אלקוטאמי, הודיע כי עד כה אין באזור מקרים של השפעת.
 
שדות התעופה של אבו דאבי ודובאי נחשבים לעמוסים ביותר באזור המפרץ. באבו דאבי עוברים בממוצע ביום 25,000 נוסעים ואילו את שדה התעופה של דובאי פקדו בשנת 2008 37 מיליון נוסעים. הליגה הערבית הודיעה על הקמת חדר מצב בהשתתפות מומחים בתחום התמודדות עם מגיפות ואסונות על מנת להתכונן לקראת אפשרות של התפשטות מגפת החזירים. במקביל, תקיים הליגה הערבית כינוס חירום בריאד בירת ערב הסעודית ב-9 במאי לדון במצב.