איחוד האמירויות: נחנך פרויקט הרחבת נמל ח׳ליפה

פרויקט ההרחבה כולל את פיתוח המעגן הדרומי של נמל ח׳ליפה, אזור הלוגיסטיקה ומסופי אבו דאבי, והרחבת גודל השטח הכולל של הנמל מ-2.43 קמ״ר ל-8.63 קמ״ר בעלות של 1.1 מיליארד דולר


10:55 ,25.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איחוד האמירויות, שייח׳ מוחמד בין זאיד אל-נהיאן, חנך ביום שלישי את פרויקט הרחבת נמל ח׳ליפה, בעלות כוללת של 1.1 מיליארד דולר.

 

״פרויקט הרחבת נמל ח׳ליפה הוא אחד הפרויקטים הלאומיים האיכותיים, המהווה תוספת חשובה לנמלים ולשירותים הלוגיסטיים של המדינה ומשפר את מעמדה של איחוד האמירויות הערביות בתנועת הסחר העולמית״, אמר שייח׳ מוחמד, והדגיש כי ״נמל ח׳ליפה, יחד עם  נמלים לאומיים אחרים, הם אבני יסוד חשובות לפיתוח וגיוון הכלכלה הלאומית״.

 

חנוכת הרציף הדרומי החדש מגבשת עוד יותר את דריסת הרגל של נמל ח׳ליפה כמרכז לוגיסטי מוביל ושער מפתח לשווקים הגדולים באזור, ומחזקת את מעמדו בין נמלי המים העמוקים המובילים בעולם, בשווי מוערך של 5.6 מיליארד דולר.

 

פרויקט ההרחבה כולל את פיתוח המעגן הדרומי של נמל ח׳ליפה, אזור הלוגיסטיקה ומסופי אבו דאבי, הרחבת גודל השטח הכולל של הנמל מ-2.43 קמ״ר ל-8.63 קמ״ר והרחבת חומת המזח שלו ביותר מ-10 ק״מ ל-12.5 ק״מ.

 

ההרחבה תתרום גם לאסטרטגיה להגברת קיבולת הטיפול במטענים של הנמל ל-15 מיליון TEU בשנה, ואת יכולת הטיפול במטען כללי ל-25 מיליון טון.

 

נמל ח׳ליפה הוא נמל מים עמוקים הממוקם אסטרטגית בין אבו דאבי לדובאי. הנמל נחנך בשנת 2012 על ידי השייח ח׳ליפה בן זאיד אל נהיאן המנוח. כיום, נמל ח׳ליפה מציע גישה ישירה ל-70 יעדים בינלאומיים ומהווה מרכז ליותר מ-25 קווי ספנות בינלאומיים.