איחוד האמירויות: מוקם מרכז להפחתת פליטת פחמן ממגזר התחבורה הימית

המרכז החדש, שהוא הראשון מסוגו באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה והרביעי בעולם, הוקם בהתאם למאמצים העולמיים להפחתת הפליטות של מגזר התחבורה הימית. צעד זה הוא חלק ממאמציה של המדינה להשיג נייטרליות פחמן במסגרת היערכותה לאירוח פסגת האקלים


12:14 ,25.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

איחוד האמירויות הודיעה השבוע על הקמת מרכז מיוחד להפחתת פליטת פחמן במגזר התחבורה הימית. צעד זה הוא חלק ממאמציה של המדינה המפרצית להשיג נייטרליות פחמן במסגרת היערכותה לאירוח פסגת האקלים COP28 בסוף השנה.

 

המרכז החדש, שהוא הראשון מסוגו באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה והרביעי בעולם, הוקם בהתאם למאמצים העולמיים להפחתת הפליטות של מגזר התחבורה הימית, המהווה כ-90% מהסחר העולמי ו-2.5% מפליטת גזי החממה העולמית. ממשרד האנרגיה והתשתיות באבו דאבי נמסר כי היוזמה, שפותחה בשיתוף עם סוכנות המחקרים הנורבגית DNV ״מהווה אבן דרך עבור איחוד האמירויות ואזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בכלל, ותקבע סטנדרט חדש למאמצי הסרת הפחמן מהתחבורה הימית בכל רחבי העולם״.

 

ההסכם נחתם במטה הארגון הימי הבינלאומי בבירת בריטניה, לונדון, בנוכחות פקידי ממשל ונציגים של תעשיית התחבורה הימית העולמית.

 

לפי הדוברים, המרכז יפעל לקידום מאמצי המחקר, החדשנות ושיתוף הפעולה בין בעלי העניין, וזאת במטרה להאיץ אימוץ שיטות, טכנולוגיות ומדיניות בני קיימא במגזר התחבורה הימית, וזאת באמצעות הפקת תועלת ממיקומה הגיאוגרפי האסטרטגי של איחוד האמירויות ומעמדה במגזר זה.