אוניית המכולה Ivanhoe פקדה את נמל Doraleh בג'יבוטי

האוניה הינה אחת מארבע אוניות מטיפוס Post Panamax שנבנו בשנת 2009 במספנות יונדאי בדרום קוריאה עבור חברת הספנות הצרפתית CMA CGM


00:00 ,23.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

האוניה הינה אחת מארבע אוניות מטיפוס Post Panamax שנבנו בשנת 2009 במספנות יונדאי בדרום קוריאה עבור חברת הספנות הצרפתית CMA CGM
 
חברת ניהול הנמלים DP World מגבירה את הפעילות בנמל Doraleh בג'יבוטי. החברה, אשר חנכה לאחרונה את מסוף המכולות בנמל, הודיעה כי אוניית המכולות Ivanhoe השייכת לחברת הספנות CMA-CGM פקדה את הנמל ועל סיפונה 9,660 TEU. אורכה של האונייה 350 מטרים ורוחבה 43 מטרים, והיא מסוגלת לשאת עד 111,000 טון.
 
זוהי הפלגת הבכורה של האונייה Ivanhoe מנמל סאות'המפטון בבריטניה אשר מנוהל אף הוא על ידי DP. האונייה היא אחת מארבע אוניות מכולה מטיפוס Post-Panamax אשר נבנו בשנת 2008 במספנות חברת Hyundai באולסן בדרום קוריאה עבור חברת הספנות הצרפתית CMA-CGM.
 
בדובאי מדגישים כי העובדה שמסוף המכולות בנמל Doraleh נבנה בעומק של 18 מטרים אפשרה את עגינת האונייה, אשר נמלים רבים באזור אינם מסוגלים לקלוט אותה.
 
בכיר בחברת ניהול הנמלים DP World הודיע כי עגינת אוניית הענק מדגישה את מוכנותו ומעמדו של מסוף המכולות החדש אשר נבנה בנמל Doraleh, אחד ממסופי המכולות הגדולים ביבשת אפריקה, כמרכז אזורי וכחוליה מקשרת חיונית בין אירופה, אפריקה ואסיה. נזכיר כי מסוף המכולות בנמל Doraleh בג'יבוטי נחנך רשמית אך לאחרונה והוא מסוגל לטפל ב-1.2 מיליון TEU בשנה.