אדיס אבבה: נחקרת תאונה בין שני מטוסים

התאונה אירעה בסוף השבוע שעבר בשדה התעופה, בה התנגשו מטוס של Emirates ומטוס של חברת התעופה של אתיופיה


00:00 ,10.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות שדה התעופה הבינלאומי של אדיס אבבה בירת אתיופיה פתחו בחקירה משותפת עם רשות שדות התעופה המקומית, לבדיקת נסיבות תאונה אשר אירעה בסוף השבוע בשדה התעופה, בה התנגשו מטוס אייר בוס מדגם A340 של חברת התעופה Emirates הפועלת מנסיכות דובאי ומטוס מדגם בואינג 777-200LR השייך לחברת התעופה של אתיופיה.

התאונה אירעה בעת שהמטוס מאיחוד הנסיכויות היה בדרכו להמראה לשדה התעופה אנטבה באוגנדה בשעות הלילה ובעקבות הכוונת מגדל הפיקוח, התנגש במטוס האתיופי אשר חנה במקום ללא נוסעים. המטוס החדיש הוכנס אך לפני חודשיים לשירות לאחר שנרכש על ידי חברת התעופה האתיופית תמורת סכום של 500 מיליון דולר.

בעקבות התאונה נגרם נזק רב לזנבו של המטוס החדש והוא הושבת לגמרי מפעילות. מומחים באתיופיה הטילו את האחריות על התאונה לטייס המטוס של החברה מדובאי אשר נשמע באופן מוחלט להוראות מגדל הפיקוח ולא השתמש "בשכל הישר ובמראה עיניים" לראות את המטוס החונה ולהימנע מפגיעה בו.

חברת התעופה של אתיופיה היא חברת התעופה הראשונה באפריקה אשר רכשה מטוסי נוסעים מדגם בואינג 777-200LR והיא צפויה להצטייד בחמישה מטוסים מדגם זה בהזמנה ששווייה 3.1 מיליארד דולר.