אבו דאבי תסייע בפיתוח תשתיות הנמל במצרים

״קבוצת נמלי אבו דאבי״ חתמה על הסכם ראשוני עם ״הקבוצה המצרית למסופים רב תכליתיים״, הזרוע המסחרית של משרד התחבורה המצרי, במסגרתו שני הצדדים יפקחו על פיתוח נמל עין סוחנה


10:33 ,31.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

״קבוצת נמלי אבו דאבי״ חתמה על הסכם ראשוני עם ״הקבוצה המצרית למסופים רב תכליתיים״, הזרוע המסחרית של משרד התחבורה המצרי, במסגרתו שני הצדדים יפקחו על פיתוח נמל עין סוחנה וינהלו את פעילותו. בהסכם נקבע כי שני הצדדים ישתפו פעולה בהכנת בדיקת היתכנות כלכלית לפיתוח מתקני הנמל בעתיד ובחינת הזדמנויות ההשקעה העומדות לרשות הנמל במטרה לתמוך ביכולות הטיפול שלו.

 

״קבוצת נמלי אבו דאבי״ התחייבה להוביל את המאמצים לביצוע מחקר זה, שצפוי להיות מוכן במהלך ששת החודשים הקרובים, בעוד שהחברה המצרית תסייע למחקר באמצעות אספקת נתונים כספיים, סביבתיים, מסחריים והכרחיים אחרים.

 

בנוסף נחתם הסכם נוסף בין ״קבוצת נמלי אבו דאבי״, ״הקבוצה המצרית למסופים רב תכליתיים״ ו״הרשות הכללית לתחבורה בנהר״ של מצרים. לפי הסכם זה, יתקיים שיתוף פעולה משולש בפרויקטים, לרבות הקמה, ניהול ותפעול של נמל נהר במחוז מיניא; ניהול ותפעול מתקני אחסון במחוז דמיאט וכן ניהול ותפעול קווים להסעת נוסעים בקהיר רבתי.