אבו דאבי: חברה הולנדית תקים נמל חדש בהשקעה של 1.1 מיליארד יורו

בשלב הראשון תגיע יכולת הטעינה והפריקה בנמל החדש לשני מיליון מכולות ובשלב סופי מתוכנן הנמל לקלוט 8 מיליון מכולות בשנה. לצד הנמל מתוכנן לקום אזור תעשייה וסחר חופשי בשטח כולל של 100 קמ"ר


00:00 ,10.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בשלב הראשון תגיע יכולת הטעינה והפריקה בנמל החדש לשני מיליון מכולות ובשלב סופי מתוכנן הנמל לקלוט 8 מיליון מכולות בשנה. לצד הנמל מתוכנן לקום אזור תעשייה וסחר חופשי בשטח כולל של 100 קמ"ר
 
באיחוד הנסיכויות נודע כי החברה ההולנדית Royal Boskalis Westminster nv קיבלה מכתב כוונות מחברת הנמלים של נסיכות אבו דאבי לזכייתה במכרז להקמת השלב הראשון של הנמל החדש על שם ח'ליפה באזור "אלטווילה" נסיכות אבו דאבי.


היקף החוזה עומד על 1.1 מיליארד יורו כאשר חלקה הישיר של החברה ההולנדית עומד על 670 מיליון יורו. הקמת הפרויקט צפויה להתחיל בחודש נובמבר הבא והיא תימשך ארבע שנים ומחצה.


החברה ההולנדית תקים את הנמל החדש באבו דאבי במשותף עם חברת הבת שלה Archirodonוהחברה הקוריאנית  Hyundai. פרויקט הקמת הנמל החדש באבו דאבי כולל פעילות כנמל Offshore, חפירת תעלת כניסה באורך 12 קילומטר ועומק 16.5 מטרים ואגן עגינה בצורת אי המרוחק 5 קילומטר מהחוף, הכשרת רציפי אוניות באורך כולל של 3.2 קילומטר, בניית שוברי גלים באורך כולל של 7.3 קילומטר והקמת גשר בין היבשה ואי המעגן באורך של 4.6 קילומטר. כמו כן כוללת התוכנית הקמת רציפים לניטול מכולות וכור להתכת אלומיניום בעל יכולת יצור של 1.3 מיליון טון בשנה.

בשלב הראשון תגיע יכולת הטעינה והפריקה בנמל החדש לשני מיליון מכולות ובשלב סופי מתוכנן הנמל לקלוט 8 מיליון מכולות בשנה. החברה ההולנדית מעריכה כי לצורך העבודות ייחפרו 44 מיליון מטר מעוקב של עפר וחול ולצורך כך תעביר החברה לאתר ההקמה ציוד חפירה מיוחד.

התוכניות ההנדסיות לפרויקט הנמל החדש בוצעו על ידי חברת הייעוץ והמהנדסים HPA/ Hal crow of New York. חברת הנמלים של אבו דאבי רואה בפרויקט נמל ח'ליפה פרויקט אסטרטגי בנסיכות במטרה להפוך לנמל מרכזי בתחום הובלת סחורות ומכולות.

לצד הנמל הממוקם באזור "אלטווילה" בין הערים אבו דאבי ודובאי, מתכננים להקים אזור תעשייה וסחר חופשי גדול בשטח כולל של 100 קילומטר מרובע, אשר יעניק שירותים לשתי הערים גם יחד. באיחוד הנסיכויות מעריכים שההיקף הכולל של ההשקעות בנמל החדש ובאזור התעשייה הצמוד לו יגיע ל-10 מיליארד דולר. הבנק המלווה של הפרויקט הוא HSBC.