Emirates מבצעת "טיסה ירוקה" בקו דובאי - סן פרנסיסקו

מטרת הטיסה הירוקה לחסוך 2,000 גלון של דלק ו-30,000 פאונד של פחמן במהלך הטיסה הישירה. תוכנית הטיסה תוכננה במשך מספר חודשים


00:00 ,15.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הטיסה הירוקה לחסוך 2,000 גלון של דלק ו-30,000 פאונד של פחמן במהלך הטיסה הישירה. תוכנית הטיסה תוכננה במשך מספר חודשים
 
חברת התעופה Emirates הפועלת מנסיכות דובאי ממשיכה במאמציה לחסוך בדלק ולשמור על איכות הסביבה. החברה, אשר בבעלותה אחד מציי המטוסים החדישים והחדשים ביותר בעולם, הודיעה כי תפעיל בטיסתה הבוקר בקו דובאי - סן פרנסיסקו תוכנית טיסה מיוחדת ומתקדמת לחסכון בדלק תחת הכותרת "המסע הירוק".
 
החברה הודיעה כי תיאמה עם רשויות השלטון בדובאי, רוסיה, איסלנד, קנדה וארה"ב את נתיב הטיסה "להגנה על איכות הסביבה". מטרת הטיסה הירוקה לחסוך 2,000 גלון של דלק ו-30,000 פאונד של פחמן במהלך הטיסה הישירה בת 16 השעות מדובאי לגשר הזהב.
 
החברה הודיעה כי תפעיל בטיסה הירוקה מטוס חדיש מדגם Boeing 777-200LR אשר יבצע תוכנית טיסה אשר תוכננה במשך מספר חודשים. נשיא רשות התעופה האזרחית של נסיכות דובאי, השיח' אחמד בן סעיד אל מכתום,  הדגיש כי הטיסה הירוקה מהווה ניסיון מעשי ראשון לאפשרות שיתוף הפעולה בין חברות תעופה, ממשלות, יצרנים וספקי טכנולוגיה ושדות תעופה בחסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה. על פי התוכנית, המטוס יעבור שטיפה מיוחדת לפני ההמראה ויובל למסלול ההמראה על ידי גורר חשמלי ולא בכוח המנוע.
 
למטוס נקבעה זווית המראה מיוחדת להגעה אופטימלית לגובה שיוט וניצול מיטבי של גובה זה. החברה תיאמה עם ממשלות רוסיה וקנדה את נתיב הטיסה היעיל ביותר אשר לקח בחשבון את הרוחות באזור ומשקל המטוס. במקביל, יועברו למטוס עדכוני מזג אוויר שוטפים על מנת לבצע התאמות במהלך הטיסה. המטוס ישתמש בכוח מינימלי לנחיתה ומנוע אחד בלבד לחנייה. כל פסולת הזכוכית, העיתונים, האלומיניום והנייר שייאספו בעקבות הטיסה יועברו למחזור.