DP מרחיבה פעילותה באוקיאניה

החברה מאיחוד הנסיכויות מתכוונת לפתח את נמל בריסביין באוסטרליה והגישה הצעה לרכישת גרעין השליטה בשדה התעופה הבינלאומי באוקלנד תמורת 2 מיליארד דולר


00:00 ,24.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה מאיחוד הנסיכויות מתכוונת לפתח את נמל בריסביין באוסטרליה והגישה הצעה לרכישת גרעין השליטה בשדה התעופה הבינלאומי באוקלנד תמורת 2 מיליארד דולר
 
נשיא חברת ניהול הנמלים העולמית DP WORLD סולטן אחמד בן סלים סייר בנמל בריסביין באוסטרליה, אותו מפעילה החברה, והודיע כי החברה בראשותו תציג תוכנית כוללת לפיתוח הנמל. מסוף המכולות בנמל בריסביין רשם ממוצע גידול שנתי בפעילות של 12% בעשר השנים האחרונות ובחברה צופים כי ממוצע צמיחה זה ימשיך בחמש השנים הבאות עקב העובדה שנמל בריסביין נמצא במרכז העצבים של היבשת ומהווה נקודה אסטרטגית חשובה לממשלת מחוז קווינסלנד.

בכוונת החברה לעסוק בעיקר בשיפור התשתיות בנמל האוסטרלי אשר עגנו בו 2,600 אוניות עם 26 מיליון טון של סחורות. הכנסות נמל בריסביין הגיעו בשנה האחרונה ל-671.75 מיליון דולר.

יצוין כי חברת DP מנהלת באוסטרליה את מסופי המכולות בנמלי בריסביין, סידני, מלבורן, אדלאייד, פרימנטל ואף שולטת בתחום מתן השירותים הלוגיסטיים בנמלים אלה, בכלל זה אחסנה.

בתוך כך, מדווחת התקשורת באיחוד הנסיכויות כי DP הגישה הצעת רכישה לשדה התעופה הבינלאומי באוקלנד - הגדולה בערי ניו זילנד. שדה התעופה נמצא בבעלות משותפת של מועצת הערים אוקלנד ומנוקה הסמוכה וכן בבעלות ממשלת ניו זילנד בהיקף של 12.75%.

על פי הדיווחים הציעה DP באמצעות חברת הבת שלה "דובאי לפרוייקטים בתחום התעופה" סכום של 2.6 מיליארד דולר ניו זילנדי (2 מיליארד דולר אמריקאי) לרכישת גרעין השליטה של 51% עד 60% בשדה התעופה.

שווי השדה בעיר אוקלנד על פי ההצעה עומד על 5.6 מיליארד דולר ניו זילנדי (4.5 מיליארד דולר אמריקאי)  וכי ארבע חברות בינלאומיות נוספות הגישו הצעות לרכישת השדה.

על פי הדיווחים, בפגישה שערך נשיא DP עם שר המסחר של ניו זילנד הבהיר האחרון כי לממשלתו אין כל מניעה או הסתייגות למכירת שדה התעופה לחברה ערבית או זרה, דבר אשר מסיר מכשולים אפשריים משיקולי ביטחון אשר הכשילו את עסקת רכישת זכויות הנמלים במזרח ארה"ב על ידי החברה מאיחוד הנסיכויות.