DP חתמה על החוזה להקמת השלב הראשון בפרויקט London Gateway

השלב הראשון בהקמת מסוף המכולות יימשך חמש שנים והוא יכלול בניית רציף לנמל באורך של 1.2 קילומטר עם שלושה מעגנים. היקף העיסקה עומד על 400 מיליון ליש"ט


00:00 ,28.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השלב הראשון בהקמת מסוף המכולות יימשך חמש שנים והוא יכלול בניית רציף לנמל באורך של 1.2 קילומטר עם שלושה מעגנים. היקף העיסקה עומד על 400 מיליון ליש"ט
 
חברת ניהול הנמלים DP World הודיעה כי חתמה על חוזה סופי להקמת השלב הראשון בנמל החדש ההולך ומוקם בבריטניה London Gateway. מדובר בעסקה שהיקפה 400 מיליון לירות שטרלינג להקמת מסוף המכולות המתקדם ביותר באירופה מבחינה טכנולוגית אשר יכלול את המרכז הלוגיסטי הגדול באירופה.
 
העיתון "אלח'ליג'", היוצא לאור באבו דאבי, מדווח כי החוזה מהווה השלב הראשון בפרויקט שהיקפו 1.5 מיליארד לירות שטרלינג למשך 10 עד 15 שנה. השלב הראשון בהקמת מסוף המכולות יימשך חמש שנים והוא יכלול בניית רציף לנמל באורך של 1.2 קילומטר עם שלושה מעגנים אשר יביאו את מסוף המכולות החדש ליכולת טעינה ופריקה של 3.5 מיליון TEU.
 
חברת DP תבצע את השלב הראשון במיזם משותף עם החברות Laing O'Rourke הבריטית וDredging International הבלגית.
 
הפרויקט הענק, המוקם במחוז דרום אסקס במזרח בריטניה ואשר יהיה מסוף המכולות הראשון המוקם בבריטניה במים עמוקים מזה 25 שנה, צפוי ליצור 12,000 מקומות עבודה באזור בשנים הקרובות.
 
בבריטניה מקווים כי עם השלמת בניית מסוף המכולות החדש בשנת 2011, תקטין את תנועת המשאיות בהובלה יבשתית ברחבי המדינה. מתכנני מסוף המכולות ושטחי האחסנה מדווחים כי המטרה היא שמסוף London Gateway יטפל במספר מכולות הגדול ב-50% מהמקובל בשעה בבריטניה, וזאת על ידי שינוע המכולה ישירות מהאונייה לאזור אחסנה ממוחשב, דבר אשר יביא לחסכון בזמן וכסף.
 
חברת DP הודיעה כי תתחיל בעבודות לקראת סוף השנה באתר ששטחו הכולל 1,500 אקר ומרוחק 25 מייל ממרכז לונדון, כאשר המרכז הלוגיסטי יוקם על שטח של 9.5 מיליון רגל מרובע ויתחיל לפעול במחצית השנייה של 2010.