DP World מציעה 1.6 מיליארד יורו לרכישת נתח בניהול נמל המבורג

זאת בתמורה לרכישת 49.9% בחברת הניהול של הנמל. בהצעת הרכישה נכללת גם התחייבות להפנות את תנועת האוניות הנמצאות בשליטתה לנמל המבורג


00:00 ,25.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בתמורה לרכישת 49.9% בחברת הניהול של הנמל. בהצעת הרכישה נכללת גם התחייבות להפנות את תנועת האוניות הנמצאות בשליטתה לנמל המבורג
 
חברת הענק מדובאי, Dp World מובילה במכרז לרכישת חלק בחברה המנהלת את נמל המבורג הגרמני. כך מוסר העיתון "אלח'ליג'" היוצא לאור באיחוד הנסיכויות בהתבסס על מקורות בגרמניה.

העיתון מוסיף כי החברה הציעה סכום של 1.6 מיליארד יורו (כ-2.1 מיליארד דולר) בתמורה לרכישת 49.9% בחברת הניהול של נמל המבורג "המבורג האבן אונד לוג'יסטיקס".

העיתון מהמפרץ מוסיף כי חברת DP, הנחשבת לשלישית בגודלה בעולם, כוללת בהצעת הרכישה שלה גם התחייבות להפנות את תנועת האוניות הנמצאות בשליטתה בעולם לנמל המבורג ובכך להגביר את רמת הפעילות בנמל הנחשב לשמיני בגודלו בעולם.

בשנת 2006 נפרקו ונטענו בנמל המבורג 6.1 מיליון מכולות, גידול של 16.1% לעומת השנה שקדמה לה. עיריית המבורג, בעליה של חברת הניהול של הנמל צפויה להציע 49.9% ממניותיה בחברה למכירה בחודש הבא בבורסה הגרמנית. בין המתחרים הנוספים על רכישת זכויות הניהול בנמל המבורג, חברת הרכבות של גרמניה "דוייטשה באהן", חברת בנייה גרמנית ובנק אוסטרלי. מקורות בגרמניה מסרו לעיתון באיחוד הנסיכויות כי הצעותיהן של DP וחברת הרכבות הגרמנית זוכות לעדיפות אצל המוכרים.