DP World מגייסת 5 מיליארד דולר בבורסה של דובאי

החברה תנפיק בבורסה של דובאי 20 אחוז ממניותיה בהנפקה ראשונה לציבור, שגם נחשבת להנפקה הגדולה ביותר במזה"ת. החברה נמנית על ארבע החברות הגדולות בעולם לניהול נמלים ומסופי מכולות


00:00 ,28.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה תנפיק בבורסה של דובאי 20 אחוז ממניותיה בהנפקה ראשונה לציבור, שגם נחשבת להנפקה הגדולה ביותר במזה"ת. החברה נמנית על ארבע החברות הגדולות בעולם לניהול נמלים ומסופי מכולות
 
DP מפליגה ברחבי העולם. בכותרת זו דיווח העיתון "אלביאן" היוצא לאור באיחוד הנסיכויות על ההחלטה להנפיק 20% ממניות החברה בבורסה של דובאי. במפרץ שוררת דריכות רבה לקראת מה שנחשב ההנפקה הגדולה ביותר במזרח התיכון: גיוס סכום של 5 מיליארד דולר לערך על ידי חברת ניהול הנמלים DP World.
 
על פי הודעת החברה, DP, הנמצאת בבעלות מלאה של ממשלת נסיכות דובאי, תנפיק 20% ממניותיה לפי שווי שוק מוערך של 20 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור IPO בבורסה של דובאי DIFX בארבעה בנובמבר. ההנפקה תימשך 11 יום כאשר ב-15 בנובמבר תפתח לראשונה אפשרות רכישה ליחידים, כאשר תינתן עדיפות לאזרחי איחוד הנסיכויות ומדינות המפרץ. המסחר במניית DP יחל ב-26 בנובמבר.
 
ההנפקה היא פרי ייעוץ שקיבלה החברה מבנק ההשקעות מריל לינץ' ומהבנק הגרמני דויטשה בנק. על פי הדיווחים, DP World תבצע את ההנפקה על מנת לגייס כספים למימון עסקאות השתלטות על נמלים וחברות ברחבי העולם. DP, מנהלת 42 נמלים ב-30 מדינות ברחבי העולם ומפתחת 13 נמלי ים נוספים. בין הנמלים הנמצאים בניהולה: טילבורי בבריטניה, אנטוורפן בבלגיה, ג'בל עלי בדובאי ועוד.
 
בין הנמלים הנמצאים בעבודות הרחבה ופיתוח מטעם החברה London Gateway בבריטניה, בן קאסם בפקיסטאן, ח'ליפה באבו דאבי, דוראלה בג'יבוטי, דקאר בסנגל, הו צ'י מין בדרום קוריאה, קינגדאו בסין יארימקה בתורכיה, פו בצרפת, קלאו בפרו, רוטרדם בהולנד ונמלי קובלי ווולארפדאם בהודו.
 
החברה טיפלה בשנת 2006 ב-48.6  מיליון מכולות 20' רגל ומתכננת להגדיל את יכולת הניטול ל-90 מיליון מכולות 20' רגל תוך עשר שנים.
 
בשנת 2006 רכשה DP את מפעילת הנמלים P&O תמורת 6.8 מיליארד דולר. כמו כן, החברה השקיעה בשלוש השנים האחרונות יותר מ-14 מיליארד דולר בעסקאות השתלטות וניהול נמלים ברחבי העולם. רווחי החברה בשנת 2006 עמדו על 453.7 מיליון דולר. בית ההשקעות "מודיז" נתן לחברה דירוג A1ומונה אותה בין ארבע החברות הגדולות בעולם לניהול נמלים ומסופי מכולות.