הסכם שיתוף פעולה למו"פ תעשייתי בין ישראל ואוסטריה

הכלכלה האוסטרית היא אחת מהמפותחות באיחוד האירופאי, עם תמ"ג לנפש של כ-47,000 דולר, שנייה רק ללוקסמבורג. ב-2013 עמד היקף הסחר ההדדי על 429 מיליון דולר


12:03 ,30.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (ה') ייחתם בוינה הסכם לעידוד שיתוף פעולה במו"פ תעשייתי בין חברות ישראליות ואוסטריות.

 

ההסכם ייחתם עם סוכנויות המחקר והפיתוח של אוסטריה וייכנס לתוקף באופן מיידי. החתימה בתום מו"מ מאומץ, בהובלת לשכת המדען הראשי ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

 

ההסכם יאפשר לחברות המעוניינות בכך לקבל סיוע מהמדען הראשי דרך תוכנית EUREKA למימון מחקר ופיתוח תעשייתי משותף. בישראל מקווים שזהו צעד נוסף לקראת חתימה על הסכם רחב יותר עם אוסטריה ברמה הפדראלית.

 

ההסכם ייחתם בטקס רשמי  בוינה, במסגרת סמינר בו ייטלו חלק מירב הארגונים הכלכליים הרלבנטיים באוסטריה. ההסכם מצטרף לשורת הסכמים דומים שיש לישראל עם מדינות רבות בעולם.

 

אמר המדען הראשי אבי חסון: "שיתוף הפעולה הבינלאומי במו"פ היווה מאז ומתמיד מרכיב משמעותי בפעילותנו. הסכם חשוב זה פותח הזדמנות לשלב בין יכולות המו"פ המתקדמות הן של ישראל והן של אוסטריה, ויחזק את פעילות המו"פ המפותחת שאנו חולקים עם מדינות אירופה".

 

מרדכי איש-שלום, הנספח המסחרי לאוסטריה ודרום גרמניה של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: "הכלכלה האוסטרית היא אחת מהמפותחות והמתקדמות שבמדינות האיחוד האירופאי, עם תמ"ג לנפש של כ-47,000 דולר, שנייה רק ללוקסמבורג. בדומה לישראל, גם אוסטריה, המונה 8.4 מיליון נפש, היא בעלת כלכלה מוטת סחר בינלאומי.

 

"ממשלת אוסטריה משקיעה במו"פ למעלה מ-2.8% מהתמ"ג (כ-13 מיליארד דולר), תוך התמקדות בענפים בעלי ערך מוסף גבוה, כגון תקשורת, תוכנה, מדעי החיים, מכונות ורכב. באוסטריה פועלים מרכזי מו"פ של חברות רב-לאומיות רבות מענפי מדעי החיים, אלקטרוניקה, רכבות ותוכנה ורכב".

 

בתוכנית המסגרת השביעית למו"פ האירופאי, שהסתיימה בדצמבר 2013, נרשמו מעל 300 שיתופי פעולה בין גופי מו"פ אוסטרים וישראלים. אין ספק כי הפעילות שנועדה להיווצר מההסכם שייחתם עם FFG תסייע רבות גם להגדלת שיתופי הפעולה תחת תוכנית המסגרת החדשה של האיחוד האירופאי, "הורייזן 2020", בה חברה ישראל".

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי היקף הסחר ההדדי עם אוסטריה בשנת 2013 הסתכם ב-429 מיליון דולר (ירידה של 1% לעומת שנת 2012), מתוכם 335 מיליון דולר יבוא (עלייה של 8% ביחס ל–2012), ו-94 מיליון דולר יצוא (ירידה של 24% ביחס ל–2012). ענפי היצוא העיקריים לאוסטריה הינם: מכונות ומכשירים מכאניים וחשמליים (35.5%), תקשורת (13.7%), פלסטיק וגומי (7.1%), רפואה ופרמצבטיקה (7.1%).