המדען הראשי בתמ"ת ייחתום על הסכם שיתוף פעולה במו"פ ראשון מסוגו עם חברה הודית

השבוע יבקר בארץ סגן נשיא ענקית התוכנית Infosys, ששווי השוק שלה הוא 24 מיליארד דולר, לסדרת פגישות עם חברות ישראליות


00:00 ,06.05.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

סגן נשיא ענקית שירותי התוכנה ההודית Infosys, יחתום על הסכם שיתוף פעולה במחקר ופיתוח (מו"פ) עם המדען הראשי במשרד התמ"ת.

סובראמניים גוֹפאראג'וּ יגיע לישראל מחר (ב') לביקור בין שלושה ימים, ביוזמה ובארגון של נספחות משרד התמ"ת במומביי. במהלך הפגישה הוא יקיים פגישות עסקיות ויבקר בחברות בתחום התוכנה. הפגישות בסיוע מכון היצוא.

ההסכם עליו יחתום עם המדען הראשי הוא ראשון מסוג זה עם חברה הודית. ההסכם יאפשר לחברות טכנולוגיה ישראליות לבצע פרויקטים בתחום המו"פ עם Infosys בסיוע ממשלתי

במסגרת תפקידו משמש גוֹפאראג'ו כראש חטיבת של מעבדות Infosys, המהווה את חטיבת המחקר והחדשנות של החברה. בנוסף הוא מנהל את חטיבות הקניין הרוחני והחממות הטכנולוגיות של החברה.

חברת אינפוסיס נוסדה ב-1981 בהשקעה ראשונית של 250 דולר. כיום היא מדורגת במקום ה-11 בקרב החברות ההודיות במדד 2000 החברות הציבוריות הגדולות בעולם של המגזין "פורבס". מניית החברה נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הינו 24 מיליארד דולר. רווחי החברה בשנה האחרונה הסתכמו בכ-6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה, הן במישרין והן באמצעות חברות בת, קרוב ל-150 אלף עובדים ב-65 משרדים ב-74 מרכזי פיתוח ברחבי העולם. מטה החברה שוכן בעיר בנגלור.

מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת זיהה את חברת אינפוסיס כחברת יעד ופועל על מנת לקרבה לשוק הישראלי.

מאחר ש-90% ממכירות החברה מקורן בצפון אמריקה ובאירופה, הפוטנציאל הקיים בשיתוף פעולה מסחרי עימה נובע מכך שאינפוסיס עשויה לשמש כאינטגרטור של טכנולוגיות מידע ישראליות באזורים הנחשבים כשוקי היעד המסורתיים של חברות תוכנה מקומיות. בנוסף, שיתופי פעולה טכנולוגיים ומסחריים עם אינפוסיס יהוו קרש קפיצה לחברות ישראליות לשוק ההודי, שחשיבותו לכלכלה הגלובאלית הולכת וגדלה בהתמדה.

ההסכם שיתוף הפעולה במו"פ גובש במסגרת תוכנית התאגידים של המדען הראשי, שתכליתה יצירת שיתוף פעולה אסטרטגי וטכנולוגי בין חברות ישראליות  לבין תאגידים רב-לאומיים. התכנית מספקת לחברות הישראליות פלטפורמה זמינה ונוחה, במימון ממשלתי, לקידום פעילויות מו"פ. במסגרת התכנית נחתמו עד היום 21 הסכמים, בין השאר עם תאגידי ענק, דוגמת IBM, קוקה קולה, דויטשה טלקום וג'נרל אלקטריק.

אמר המדען הראשי אבי חסון: "השותפות הנוצרת במסגרת הפרויקט בין החברה הישראלית הקטנה לבין שותף הענקי, ממנפת במידה רבה את פעילות החברה הישראלית ועוזרת לה לפרוץ לשווקים גלובליים".

מנהל המינהל לסחר חוץ עודד דיסטל: "בשל חשיבותה לתעשיית שירותי התוכנה העולמית הגדיר מינהל סחר חוץ את אינפוסיס כחברת יעד ופעל רבות על מנת להביא את נציגיה לישראל. הודו מוגדרת כמדינת יעד בתוכניות העבודה של משרד התמ"ת ומכון היצוא".

יצוין כי בשנת 2011 היתה הודו שותפת הסחר ה-13 בגודלה של ישראל בעולם והרביעית בגודלה באסיה. סך ייצוא הסחורות הישראליות להודו הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר (לעומת 1.7 מיליארד דולר ב-2010). תחומי הייצוא העיקריים היו כימיקלים, מכונות, וציוד רפואי ואופטי. הייבוא מהודו לישראל ב-2011 הסתכם ב- 798 מיליון דולר (לעומת 714 מיליון דולר ב-2010). תחומי הייבוא העיקריים היו כימיקלים, חלקי רכב וכלי תחבורה אחרים, ומוצרי גומי ופלסטיק.

ברבעון הראשון של 2012 הסתכם הייצוא הישראלי להודו ב-320 מיליון דולר (לעומת 336 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד). מוצרי הייצוא העיקריים היו כימיקלים וציוד חשמלי. הייבוא באותו הרבעון הסתכם ב-223 מיליון דולר (לעומת 204 ברבעון המקביל). מוצרי הייבוא העיקריים היו כימיקלים ומוצרי פלסטיק.