היצוא הישראלי בענף הקוסמטיקה והטואלטיקה עמד על 576 מיליון דולר

ב-2012 חלה עלייה של 7% בענף בהשוואה ל-2011, 41% ממנו יוצא למדינות האיחוד האירופאי


00:00 ,07.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2012 היצוא לאיחוד האירופאי הסתכם בכ-234 מיליון דולר, שהם 41% מסך כל יצוא הקוסמטיקה והטואלטיקה; לצפון אמריקה הסתכם היצוא בכ-171 מיליון דולר (30% מסך היצוא) ולאסיה הסתכם היצוא בכ-45מיליון דולר - 8% מסך היצוא.

על פי נתוני מכון היצוא, כ-150 חברות ישראליות מייצאות מוצרים בתחום.

התערוכה שתיפתח בבלוניה היא החשובה ביותר באירופה בתחום הקוסמטיקה, הטואלטיקה, המיכשור הרפואי והאריזה והיא המתקיימת מזה 46 שנה.

בשנת 2012 הציגו בתערוכה 2,320 מציגים מ-70 מדינות וביקרו בה כ-175 אלף אנשים מ-135 מדינות. התערוכה מהווה מקור משיכה למבקרים מקצועיים רלוונטיים בתחומים השונים, כגון אריזה, קוסמטיקה, ספא, שיער, מיכשור וציוד מקצועיים.

החברות הישראליות יציגו מגוון מוצרים חדשניים בתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה. בין השאר יוצגו מוצרים טבעיים, המבוססים על פירות וירקות לטיפול במחלות עור, מיקרו קפסולות לשיער - כדוריות קטנות, המכילות וויטמינים חיוניים ומוצר מאלחש חדשני המבוסס על טכנולוגיית קירור ומתאים גם לחולי סכרת ולכל תחום הדרמטולוגיה אסתטיקה.

מנהלת ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה במכון היצוא ניצן פייקוב: "בשנים האחרונות ישנם ביקושים הולכים וגוברים מצד גורמים בחו"ל למוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה מישראל. החברות הישראליות בתחום עושות שימוש בחומרי גלם ייחודיים לישראל, כגון מינרלים מים המלח וצמחים ארץ ישראלים ונותנות מענה למגמות עולמיות, כגון מוצרים אורגניים, טבעיים ועוד. למכון היצוא מגיעות פניות רבות משווקים מגוונים, בהם גם שוקי מזרח אסיה המתעוררים".

השנה צפוי ענף הקוסמטיקה והטואלטיקה בישראל לחוות שינוי משמעותי, עם כניסתה לתוקף של רגולציית הקוסמטיקה האירופאית החדשה. תקינה זו תחליף את הדירקטיבה הנהוגה באירופה משנת 1976. אחת ממטרותיה העיקריות היא לחזק את הבקרה בשוק האירופי כדי להבטיח הגנה מרבית על בריאות הציבור.