גידול בייצוא התעשייה הקיבוצית ליפן

על פי האיגוד, הייצוא ליפן היה צפוי לגדול השנה בשיעור של 30% לכדי 60 מיליון דולר. זהו חלק מהמאמץ להסתת חלק מהייצוא למדינות חדשות, מעבר לשווקים המסורתיים באירופה ובארצות הברית


00:00 ,14.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי תחזית איגוד התעשייה הקיבוצית, הייצוא הצפוי ליפן עמד לגדול בשנת 2011 בשיעור של 30% ולהגיע ל-60 מיליון דולר, לעומת כ-45 מיליון דולר בשנה הקודמת. מאיגוד התעשייה הקיבוצית נמסר כי, במסגרת פיתוח השווקים החדשים הגבירה התעשייה הקיבוצית את הייצוא ליפן.

מנהל המחלקה לייצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס שלו, מסר כי "רעידת האדמה הקשה והנזקים הכבדים ביפן ישפיעו ללא ספק על הייצוא למדינה זו, אולם קשה עדיין להעריך לאיזה כיוון ובאיזה עוצמה. יפן תזדקק ללא ספק למשאבים חיצוניים רבים על מנת לשקם את האזור שנפגע".

עוד נמסר כי, יצוא התעשייה הקיבוצית ליפן כולל מוצרי מזון בדגש על מוצרי איכות ייחודיים וכן טכנולוגיות סביבה, מים והשקיה. ישראל היא מהמובילות בעולם בתחומים אלו ובאזור שנפגע יידרש שיקום מסיבי של התשתיות החקלאיות, העירוניות והתעשייתיות.

עוד צוין כי, מגמת הגידול של התעשייה הקיבוצית ליפן היא חלק מהמאמץ שנעשה בשנים האחרונות להסתת חלק מהייצוא למדינות חדשות, מעבר לשווקים המסורתיים באירופה ובארצות הברית.

מנתוני הסיכום של איגוד התעשייה הקיבוצית לשנת 2010 עולה כי, הייצוא לאסיה גדל ב-26%, הייצוא למזרח אירופה בשיעור דומה ואילו הייצוא לדרום אמריקה זינק ב-45%.

לדברי שלו, "הפריצה לשווקים חדשים מחויבת כחלק מההתמודדות עם המשבר הכלכלי ועם השינויים בשערי המטבע, ולכן מושם הדגש על מדינות עם שיעור צמיחה גבוה. חלק מהגידול במכירות מתבצע על ידי הגברת הפעילות בחו"ל באמצעות חברות בת שמאפשרות קירבה לשוק, הוצאות במטבע מקומי והשוואת תנאי התחרות עם יצרנים מקומיים".