בשבוע הבא יתקיים יום החדשנות ישראל-גרמניה

לציון 50 שנה ליחסים הדיפלומטים בין המדינות יעמוד שר הכלכלה הגרמני בראש משלחת רמת דרג, שתגיע לישראל במטרה לקדם את יחסי הסחר


10:17 ,25.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף חודש יוני יתקיים בתל אביב יום החדשנות ישראל-גרמניה 2015, אירוע הדגל של משרדי הכלכלה של ישראל וגרמניה, בשיתוף מכון היצוא.

 

יום החדשנות יתקיים במעמד שרי הכלכלה של שתי המדינות. שר הכלכלה הגרמני סיגמר גבריאל יגיע לישראל בראש משלחת עסקית רמת דרג לרגל שנת היובל ליחסים הדיפלומטיים בין גרמניה וישראל ובמטרה לקדם את יחסי הסחר בין המדינות.

 

במסגרת יום החדשנות, אותו מארגן מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, בשיתוף עם משרד הכלכלה הפדרלי הגרמני ומכון היצוא, ייקחו חלק מנכ"לים ובכירי החברות המובילות במשק הגרמני, לצד בכירים מתעשיית החדשנות הישראלית, כגון: המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון, יזם ההייטק יוסי ורדי ויזמת ההייטק והמדענית הראשית במשרד הכלכלה (התמ"ת) בעברה ארנה ברי.  

 

כ-25 דוברים משתי המדינות ייקחו חלק באירוע, שיעסוק בארבעה תחומים עסקיים מרכזיים:  ניו מדיה, אבטחת סייבר, מדעי החיים ותחבורה חכמה.

 

במקביל לאירוע ותחת קורת גג אחת תתקיים תערוכת Made in Germany המאורגנת על ידי לשכת המסחר ישראל- גרמניה ותציג את המסע ההיסטורי של מותגים גרמניים בארץ, מגמות וחידושים הצפויים בעשור הקרוב.

 

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אוהד כהן: ״גרמניה היא אחת משותפות הסחר המרכזיות של ישראל ובוודאי שותפת הסחר המרכזית שלנו באירופה. לא בכדי הציב מינהל סחר חוץ שתי נציגויות כלכליות בכלכלה חשובה ומרכזית זו. יום החדשנות ישראל גרמניה מביא לידי ביטוי את הקשרים העסקיים המצוינים בין המדינות ואת החשיבות שכל צד מייחס לקשרים הללו, והוא מהווה הזדמנות פז עבור התעשייה הישראלית להיחשף למיטב ולבכירים ביותר בחברות המובילות בתעשייה הגרמנית".

 

יו"ר מכון היצוא רמזי גבאי: "גרמניה נמנית על הכלכלות החשובות בעולם בכלל ובאירופה בפרט. היא מדורגת כשותפת הסחר השלישית וכיעד היצוא השישי של ישראל. זוהי כלכלה יצרנית וטכנולוגית  מובילה והגעתם של בכירי התעשייה הגרמנית, מהווה הזדמנות מצוינת עבור החברות הישראליות לחשיפת החדשנות, היצירתיות והרלוונטיות לשת"פ עם ענקים אלו".

 

שר הכלכלה אריה דרעי: "הגעתם של למעלה ממאה מבכירי הכלכלה והממשל הגרמני לישראל לציון 50 שנה ליחסים בין המדינות, הינה הבעת אמון חשובה בישראל ומובילותה בתחומי הטכנולוגיה, המדע, המחקר והיזמות. גרמניה היא שותפה אסטרטגית של ישראל; מתקיים עמה קשר הדוק ומיוחד, ההולך ומתחזק עם השנים, בתחומי הכלכלה, הסחר, הטכנולוגיה, הביטחון והחינוך".