בפעם הרביעית: פיצוץ בצינור הגז בסיני

קבוצת חמושים הצליחו הלילה לפוצץ פעם נוספת את מסוף הגז הטבעי באלעריש, שדרכו עובר צינור הגז לישראל ולירדן. לדברי בכיר בחברת הביטוח של צינור הגז, היקף הפיצויים שעליה לשלם עקב הפיגועים נאמד בכ-10 מיליון דולר


00:00 ,12.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חמושים רעולי פנים פוצצו הלילה את מסוף הגז הטבעי בעיר אלעריש בצפון סיני, דרכו עובר הצינור לישראל ולירדן. על פי הדיווחים, ארבעה חמושים רעולי פנים דרשו מהשומרים במקום לעזוב, ואז פוצצו את המבנה. בשל הפיצוץ, פרצה דליקת ענק עם להבות שעלו גבוה לשמי הלילה. לא נמסר על נפגעים בפיגוע.

לפני הפיגוע מסר המהנדס מגדי תאופיק, נשיא חברת גאסקו המצרית, המפעילה את קו צינור הגז הטבעי בצפון סיני, כי חודשה הזרמת גז טבעי בצינור בשיעור של 30% בצורה ניסיונית וזאת עד להשלמת תיקון הנזקים. הבכיר המצרי צופה כי, הזרמה מלאה של גז טבעי בצינור תתבצע עד סוף השבוע הנוכחי בהתאם להסכמים עליהם חתמה מצרים.

בתוך כך, גילה בכיר בחברה "מצרים לביטוח" המבטחת את צינור הגז בסיני כי היקף הפיצויים שעליה לשלם עקב הפיגועים בצינור נאמד ב-10 מיליון דולר לערך, מתוכם מחצית בגין הפיצוץ שאירע בו בחודש פברואר שעבר וכן פיצוי בשיעור דומה על שני הפיגועים הנוספים שאירעו בצינור בסיני בחודשים אפריל ויוני.

לדבריו, חברת הביטוח לקחה על עצמה לפצות על הנזקים שנגרמו לצינור והם ישולמו ישירות לחברת גאסקו. תשלום הפיצויים מתבצע בשלבים בתיאום עם מבטחי המשנה בחו''ל הנושאים ב-95% מהנזק והיתרה מוטלת על חברת הביטוח המצרית. עוד נמסר כי, עקב הפיגועים החוזרים ונשנים בצינור החליטו חברות הביטוח המבטחות אותו להגדיל את הפרמיה בשיעור של 20%.