באו לטעום את ישראל

בתערוכת המזון הבינלאומית בקלן המסתיימת היום הציגו 20 חברות בביתן שהקימו מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. הטרנד הבולט היה מעבר למזון בריא


11:33 ,14.10.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

היום (ד') תנעל תערוכת המזון הבינלאומית אנוגה, הנערכת מידי שנתיים בקלן, גרמניה.

 

בתערוכה מציגות למעלה מ-7,000 חברות מכ-100 מדינות. התערוכה מושכת אלפי קניינים של רשתות מובילות, עיתונאים ועורכי מדורי מזון, וכן סוכנים ומפיצים משוק המזון והמשקאות, המגיעים מידי שנה לתערוכה כדי להיחשף למוצרים החדשניים ביותר ולהכיר את הפיתוחים הטכנולוגים והטעמים הצרכניים שיובילו את השוק בשנים הבאות.

 

מכון היצוא, בשיתוף מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, הקים בתערוכה, זו הפעם הרביעית, ביתן לאומי בהשתתפות 20 חברות קטנות וגדולות, שהציגו את החדשנות הישראלית בתחומי המזון.

 

בין השאר, טעמו המבקרים בביתן הישראלי  מיצי פירות בטעמים ירוקים: מיץ מלפפון, חסה, תרד, פטרוזיליה ומנטה. טחינה מוכנה (לא גולמית) המהווה תחליף למיונז', ממרחי קשיו וקוקוס ועוד.

 

מנהלת ענף מזון ומשקאות במכון היצוא קרולין נווה: "הטרנד העולמי הבולט הוא מעבר למזון בריא, העשוי רובו ככולו מחומרי הגלם הבסיסיים, ללא חומרים משמרים וללא חומרי טעם וצבע. החברות הישראליות זיהו טרנד זה ומציגות בתערוכה מוצרי מזון ומשקאות ייחודים ובריאים.

 

"מעבר לכך, אנו רואים השנה התעניינות רבה במוצרי החברות הישראליות ממדינות שהטעמים הישראלים אינם מוכרים בהן, כמו סין, ברזיל וטייוואן. אני מאמינה כי הפגישות בתערוכה עם בעלי עניין ממדינות אלה יובילו את שוק המזון הישראלי גם לשווקים מתפתחים אלה".

 

הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין חמדת שגיא: "הביתן הישראלי יביא לידי ביטוי את הטרנדים החמים והחדשניים ביותר בסקטור המזון הישראלי. צוותי הנספחויות המסחריות של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה עבדו בחודשים האחרונים על קידום הביתן וחשיפת יצרני המזון הישראלים לקניינים, יבואנים ורשתות גרמניות כמו גם לתעשיית המזון הגלובלית. השנה השקיעו הנספחים המסחריים מאמץ מיוחד להבאת אנשי מפתח מתעשיית המזון בשווקים מתעוררים - במזרח אסיה ואמריקה הלטינית".

  

ממכון היצוא נמסר כי יצוא המזון במחצית השנה הראשונה של 2015 הסתכם בכ- 429 מיליון דולר, ירידה דולרית  של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חלק מירידה זו מוסברת בירידת מחירי המוצרים השונים כתוצאה מירידת מחירי המזון בעולם.

 

בתוך כך, יצוא המזון לאסיה הסתכם בכ- 108 מיליון דולר, עלייה של  כ-12% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, הווה כ-24% מסך יצוא המזון של ישראל. היצוא  לאיחוד האירופאי, היעד המוביל ביצוא מזון במחצית הראשונה של 2015, הסתכם בכ-145  מיליון דולר, ירידה דולרית של כ-25% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, היווה כ-32% מסך יצוא המזון מישראל. היצוא לצפון אמריקה הסתכם בכ-136 מיליון דולר, עלייה דולרית של כ-5% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, היווה כ-30% מסך יצוא המזון של ישראל. יצוא המזון לשאר אירופה הסתכם בכ- 34 מיליון דולר, ירידה דולרית של כ-26% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. יצוא המזון לאפריקה הסתכם בכ-15.3 מיליון דולר והיווה 3% מסך יצוא המזון של ישראל. היצוא לדרום ומרכז אמריקה הסתכם בכ-4.3 מיליון דולר, ירידה של 6% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, היווה כ-1% מיצוא המזון של ישראל.