אלשייך: אגרקסקו הגיעה למצב סופני

ביום 11 בספטמבר החברה תעבור להליכי פירוק; בדיון נוקב ביותר שנערך בבית המשפט אמרה באת כוחה של מדינת ישראל: "אמנם נצטער אם החברה לא תפעל אך בסופו של דבר, החברה אינה נדרשת"


00:00 ,30.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

התקבלה החלטת בית המשפט בעניין אגרקסקו שפניה לפירוק. כזכור, בימים האחרונים דחו הנושים את הצעת ההסדר. עוד התברר כי קבוצת כסלו חזרה בה מהצעתה לרכישת אגרקסקו.

נאמן החברה התייחס לדוח שכתב רו"ח יהודה בר לב שחקר מטעם מחזיקי האג"ח את פעולת אגרקסקו ואמר כי לא נקט עמדה אולם הבהיר כי לטעמו: "לא יכול להיות שעובדות אלו לא יהיו בפני בית המשפט."

נאמן החברה ביקש שבועיים להשלים את הליכי הקפאת ההליכים וגביית הכספים ולהביא הצעה של החברה ללא הסדר נושים.

עו"ד יוסט שהשיבה מטעם המדינה אמרה בדיון כי: "בכל הצער בבדיקה שנערכה במדינה עם הגורמים המקצועיים עולה כי אמנם נצטער אם החברה לא תפעל אך בסופו של דבר, החברה אינה נדרשת"

גם השופטת אלשייך התייחסה לדוח של רו"ח בר לב ואמרה כי "אכן כבודן של החקירות במקומן מונח אלא שהדיון הנוכחי אינו עוסק בהן". עוד הסבירה השופטת כי גם אם טעה הנושה בהחלטתו - אין לה האפשרות לכפות על הנושים את ההסדר.

 השופטת סיכמה החלטתה במילים הקשות "כי החברה במצב סופני" ואיפשרה הקפאת הליכים עד ליום 11 בספטמבר לצורך מעבר מסודר מהליכי הקפאה להליכי פירוק לרבות הגשת פירוק.