במקביל לניסיון הרכישה של חברת בלדרות האקספרס ההולנדית TNT אקספרס על ידי ענקית השילוח האמריקאית UPS העלתה נציבות האיחוד האירופאי ספיקות בנוגע לעתיד שוק החבילות ביבשת.
הדאגות שהעלו ראשי הנציבות לא נוגעות ישירות לשוק בלדרות האקספרס, אלא יותר לשוק העסק לצרכן (Business to Consumer – B2C) בקרב המסחר האלקטרוני (e-commerce).
הנציבות העלתה הצעות אחדות בנוגע לרגולציה של המסחר האלקטרוני. בזמן נתון זה, ההצעות אינן מיתרגמות לכדי דרישות, אלא מגיעות בצורה של הכנת מסמך "ירוק", המייעץ לחברות ולצרכנים איך לזהות את האמצעים הנכונים בכדי להטיב את שוק החבילות בשוק נתון אחד.
מי שהציע על פתיחת חקירה בנושא היה פוליטיקאי צרפתי לשעבר בשם Michel Barnier, כיום הנציב האירופאי לנושאי שוק ושירותים מקומיים, שהציע לבדוק מדוע שוק המסחר האלקטרוני האירופאי אינו מתפתח מהר מספיק. לפי מחקרים של האיחוד, רק 9% מהצרכנים ביבשת רוכשים מוצרים באמצעות האינטרנט.