ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן המשיכה היום (א') להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לרישוי שירותים לרכב, שנועדה לקדם את התחרות בענף ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות והחלפים.
הוועדה אישרה היום את הפרק העוסק בהסדרת היבוא של מוצרי תעבורה (חלפים), שנועד להסדיר את הליכי היבוא של חלפים בטיחותיים, לפי רשימה שקבע משרד התחבורה, שמכילה כ-100 עד 150 חלפים מתוך רשימה של כ-25,000 חלפים.
כמו כן סיימה הוועדה לאשר היום גם את הפרק שנועד להסדיר את הסחר במוצרי תעבורה. ברוורמן ציין כי המטרה, בסופו של דבר, לשמור על הבטיחות, תוך הקלה עד כמה שאפשר על הייבוא, ולהסדיר רק את יבוא החלפים הבטיחותיים בצורה שתעודד את התחרות ותביא בסופו של דבר להפחתת המחיר לצרכן.
היום עסקה הוועדה, בין השאר, גם בנושא אחריות למוצרי תעבורה מתוך פרק הסחר בחוק. ביוזמת ברוורמן, אישרה הוועדה להרחיב את הצעת משרד התחבורה באשר לאחריות. לפי הסעיף שאושר, האחריות תחול על כל מוצר תעבורה בטיחותי, ולא רק על מוצרים שמחירם מעל 150 שקל, כפי שהציע משרד התחבורה.
עוד אושר כי האחריות תינתן לתקופה שלא תפחת מ-3 חודשים או 6,000 ק"מ. עוד נקבע כי האחריות לא תפחת מתקופת האחריות שנותן היצרן לסוחר, למשל במקרים בהם יצרן נותן לסוחר אחריות של 4 שנים על צמיגים – הסוחר יצטרך לתת את האחריות הזו לקונה.
לאחר אישור הפרקים החלה הוועדה לדון בפרק העונשין, שנועד לקבוע את סוגי העבירות שעליהן יוטלו עונשים פלילים, ותמשיך את הדיון בפרק בשבוע הבא. במסגרת הפרק אישרה היום הוועדה סעיף שקבע, בין השאר, כי יבואן ישיר שלא ייתן שירות לרכבים שייבא וגם לרכבים מאותו סוג שלא הוא ייבא, צפוי לעונש פלילי וקנס של כ-30,000 שקלים. הפרק הזה יתווסף לפרק העיצומים הכספיים, שהוועדה צפויה להתחיל לדון בו בשבוע הבא ונועד לאפשר למשרד התחבורה להטיל קנסות על העוסקים בענף שיפרו את החוק.