אוריאל לין למען הידוק הקשרים עם הקהילה העסקית בארצות הברית

ב-2013 חלה ירידה של 13% ביבוא מארצות הברית לישראל, כשהיקף הסחר בין המדינות עמד על 25.6 מיליארד דולר


10:42 ,20.08.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור הנתונים המצביעים על ירידה של 13.3% בייבוא לישראל מארצות הברית בשנת 2013 (1.2 מיליארד דולר), ובמסגרת התוכנית לחיזוק קשרי הסחר עם הקהילה העסקית בארצות הברית והידוק שיתוף הפעולה בתחום הכלכלי, יצאו נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין וסמנכ"ל ליחסי ממשל כנסת וחקיקה באיגוד עו"ד דן כרמלי לסדרת מפגשים כלכליים עם נציגי המגזר העסקי וראשי לשכות מסחר בארצות הברית.

 

"יחסינו עם ארצות הברית הינם יחסים מסורתיים, בעלי חשיבות אסטרטגית לישראל", מדגיש לין, על כן, לדבריו, יש לבלום את המגמה של הקיטון בייבוא לישראל. לין הגדיר את אחד היעדים של המסע כ"עידוד והגברת הייבוא מארצות הברית לישראל, נוכח העובדה שלישראל יתרון גדול בייצוא לארצות הברית לעומת הייבוא."

 

מבדיקת אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי היקף הסחר בין שתי המדינות עמד בשנת 2013 על 25.6 מיליארד דולר, וכלל בעיקר כימיקלים, מכונות וציוד חשמלי, מיכשור אופטי ורפואי, רכבים, כלי טיס ושיט, מתכות, מינרלים ופלסטיק.

 

היצוא מישראל לארצות הברית עמד על 17.5 מיליארד דולר (ירידה של 17 מיליון לעומת 2012) ואילו היבוא לישראל מארצות הברית רשם בשנת 2013 ירידה של 13.3%, שהם 1.2 מיליארד דולר, והסתכם ב-8.15 מיליארד דולר.

 

במסגרת הביקור השתתפו לין וכרמלי בוועידה בסינסינטי של ארגון מנהלי לשכות המסחר האמריקאי, המקיף לא פחות מ-1,200 לשכות מסחר, שלהן קשר ישיר עם המגזר העסקי בארצות הברית ובקנדה.

 

כרמלי: "לשכות מסחר רבות גילו עניין רב במשק הישראלי והביעו רצון לפיתוח יחסי סחר עם המגזר העסקי בישראל. נוצרה תשתית פורייה להגברת הקשרים העסקיים בין קהילות העסקים בארצות הברית לבין ישראל, במיוחד לצורך יצוא מוצרים לישראל".

 

כמו כן קיימו השניים מפגשים עם ארגונים כלכליים במדינות אוהיו, אילינוי, אייווה וויסקונסין.

 

על רקע יציאתו לארצות הברית שיגר לין לשר האוצר הצעה, להמשיך בתהליך הפחתת יוקר המחייה בישראל, וזאת באמצעות הפחתת מכסי המגן בשלבים, כשהשלב הראשון הוא לפטור ממכס את מוצרי המזון והחקלאות המיובאים מארצות הברית.