אגרקסקו תפורק

בתום הקפאת ההליכים של חברת אגרסקו, עוברת החברה למעמד של חברה בפירוק ובהוראת בית המשפט מונו עו"ד שלמה נס ורו"ח אליעזר שפלר למפרקים זמניים. יו"ר ועד עובדי אגרקסקו: זהו אחד הימים העצובים שהיו לנו בראותנו את ספינת הדגל של הייצוא הישראלי בשקיעתה


00:00 ,11.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אגרקסקו תפורק. זאת בעקבות החלטת סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשייך, מהבוקר שלא להמשיך בהליכי הקפאת ההליכים של אגרקסקו ובכך עוברת החברה למעמד של חברה בפירוק. נציין כי בהחלטתה זו מקבלת השופטת למעשה את בקשת העובדים.

נזכיר כי בדיון שנתקיים ב- 30 באוגוסט בבית המשפט אפישרה השופטת אלשייך את הקפאת הליכים עד ליום 11 בספטמבר לצורך מעבר מסודר מהליכי הקפאה להליכי פירוק לרבות הגשת פירוק. וכאמור, הבוקר אישרה השופטת אלשייך את הליך הפירוק.

כאמור, בדיון שנתקיים הבוקר עם תום הליך הקפאת ההליכים, ציינה השופטת אלשייך בהחלטתה כי בהתחשב באינטרסים רבי הפנים מסוגים שונים, הקשורים במהלך הפירוק ומתוך הרצון לשמור על עניינם של צדדים רבים ושונים, היא ממנה את רו"ח אליעזר שפלר וביחד עם העו"ד שלמה נס ישמשו כמפרקים זמניים לחברה.

במסגרת סמכויותיהם של המפרקים, קבעה השופטת כי הם ינהלו ויפעילו את אגרקסקו כ"עסק חי" על מנת לשמר את מוניטין החברה, במידה ועדיין קיים והם גם יפעלו להשגת תמורה מירבית עבור נכסי אגרקסקו. יחד עם זאת ולאחר מספר ימי פעילות, במידה והמפרקים הזמניים, עו"ד נס ורו"ח שפלר, יגיעו לכלל מסקנה שאין כדאיות כלכלית בהמשך הפעלת אגרקסקו כ"עסק חי", יוכלו השניים לפנות לבית המשפט בנושא.

עוד קבעה השופטת אלשייך כי המפרקים הזמניים יוכלו להיעזר במנהלי החברה ועובדיה במידת הצורך בכדי להמשיך להפעיל את החברה.

שאול צבעוני, יו"ר ועד עובדי אגרקסקו הגיב הבוקר לדברים, בתום הדיון: "אני מבהיר שהיום הוגשה בקשת הפירוק מטעם העובדים. ברור היה מהחלטת השופטת בדיון הקודם כי צו ההקפאה הסתיים ונראה לנו נכון לבקש את פירוק החברה. זהו אחד הימים העצובים שהיו לנו בראותנו את ספינת הדגל של הייצוא הישראלי בשקיעתה. קשה לנו עוד יותר עם שתיקתם ואדישות הנפש של שרת החקלאות ומנכ"ל משרדה. בפרט כשמדובר באנשים שהיו אמונים על פעולת אגרקסקו. אנו תמהים על ההתעלמות מצידם."

צבעוני מוסיף: "מי שלא מדבר איתי, תוהה: איך חברה כזו מפוארת מגיעה לסוף דרכה ואיך מדינת ישראל מתירה ומאפשרת לכך לקרות.. אצל מרבית המעורבים בסחר בי"ל בתחום התוצרת הטרייה – יצרנים, יצואנים ויבואנים כאחד - קיימת בתודעה זהות מלאה בין אגרקסקו לבין מדינת ישראל. מבחינתם, סגירת אגרקסקו היא שבר ענקי, שמשול להחלטה של משרד החוץ הישראלי לסגור את השגרירות בארה"ב.

 

ובתוך כך, למערכת PORT2PORT נודע כי נאמן אגרקסקו, ד"ר שלמה נס, צפוי להגיש בימים הקרובים בקשה לאישור מכירת אגרקסקו כעסק חי.