72 מיליון שקל ליצואנים המעוניינים להקים נציגויות שיווקיות בהודו ובסין

הכסף, המיועד לעסקים קטנים ובינוניים, יועבר על ידי משרד התמ"ת במטרה להגדיל את מספר היצואנים ולחזק את התעשייה


00:00 ,06.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת יעניק 72.5 מיליון שקל ל-50 חברות במסגרת התוכנית הייעודית הודו-סין, שנועדה לסייע לחברות המעוניינות להקים נציגות שיווקית בשתי המדינות.

התוכנית מסייעת בהגדלת מספר היצואנים הפועלים בשווקים אלה, בגיוון הרכב היצוא ולמעשה בחיזוק התעשייה בישראל ובהקניית אפיקי צמיחה ברי קיימא.

במסגרת התוכנית, זוכות החברות הנבחרות למענקים ולסיוע במימון בהקמת נציגות שיווקית במדינת היעד, לרבות מענק בטא-סייט שהינו השתתפות במימון הוצאות הנדרשות להוכחת יישום מקומי של הטכנולוגיה, או המוצר בשוק היעד.

התכנית פונה לחברות בינוניות עד גדולות, בעלות היקף מכירות של 20-200 מיליון שקל ויצוא שנתי של לפחות 10% מהיקף המכירות, המעוניינות לפעול בשווקי הודו וסין ומסוגלות להתחייב למהלך ארוך טווח במטרה לבסס את פעילותן בשווקים אלה.

התוכנית הושקה בספטמבר 2011. עד כה פורסמו שלושה קולות קוראים לחברות ישראליות, כש-50 מתוך 115 בקשות שהוגשו לתמיכה זכו בתמיכה תקציבית; 25 מתוך הבקשות אושרו לצורך הקמת נציגות שיווקית בהודו ו-25 בקשות אושרו לצורך הקמת נציגות שיווקית בסין.

יצוין שהתמיכה התקציבית הממוצעת לכל אחת מהבקשות עומדת על 1.45 מיליון שקל. ככלל הוענקה תמיכה בסך 72 מיליון שקל, שיועברו לחברות במשך שלוש שנים מיום הזכייה. הבקשות שאושרו מייצגות את כלל התעשייה בישראל - מתחומי התקשורת והסלולר, בריאות, חקלאות, HLS חינוך טכנולוגי, תעשייה כבדה, ביוטכנולוגיה ועוד.

מנהלת מערך כלי סיוע לתעשייה במנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נועה אשר: "לאור העניין הרב של חברות ישראליות לפעול במדינות אלו, והפוטנציאל הגלום בכך, החליט מינהל סחר חוץ לקדם הקמת מאגדי תשתית בהודו וסין. מאגדי התשתית מוקמים במסגרת קרן השיווק לחו"ל של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת. מטרתם הינה הקמת מתקני הדגמה על ידי קבוצת חברות שישמשו הצגה, הדרכה ומכירה של מוצרים, שירותים וטכנולוגיות ישראליות. המתקן מיועד ללקוחות ושותפים ממדינות היעד וממדינות אזור. בדצמבר 2012 אושרו שני מאגדי התשתית הראשונים בהודו ובסין".