עשרות נספחי משרד התמ"ת, המוצבים ב-40 מדינות ברחבי העולם, יגיעו השבוע לישראל, לרגל כנס הנספחים, במסגרתו ייפגשו בתאריכים 19-20/12/12, עם מאות יצואנים וחברות ישראליות, המעוניינים לפרוץ לשוק הבינלאומי. המפגשים, אשר יתקיימו בשיתוף עם מכון הייצוא, יערכו ביוקנעם, באר שבע ותל אביב.
ממשרד התמ"ת ציינו כי מפגש היצואנים, אשר מתקיים אחת לשנתיים באופן מרוכז, מיועד סייע ליצואנים הפעילים בשווקים הזרים, להגביר ולמנף את פעילות ולסייע בידי יצואנים חדשים לפרוץ לשווקים חדשים, בהתאם לפעילותם ובכך לקדם את הייצוא הישראלי. במהלך המפגשים, כל אחד מהנספחים והנספחות, ייפגש במסגרת מרתון פגישות, עם החברות המתאימות למדינה בה הוא מוצב ומייצג את ישראל ויצייד את היצואנים ונציגי החברות בכלים ובידע שיסייעו להם לחזק את אחיזתם או לפרוץ לשווקי היעד. הפגישה מיועדת לייצר את הקשר הראשוני בין הנספח ליצואן ובהמשך, עם שובו של הנספח למדינת היעד, לשמר את הקשרים במטרה להמשיך ולסייע בהתאם לצורך.
שר התמ"ת, שלום שמחון: "כשליחי התעשייה הישראלית אנו נדרשים להעניק את השירות הטוב ביותר לחברות הישראליות. אני רואה במערך הנספחים המסחריים שלוחה של כל חברה וחברה ברחבי העולם. בזכות הקשרים וההיכרות שלהם עם התעשייה המקומית הם יכולים לסייע רבות באיתור הזדמנויות עסקיות וחיבורים עסקיים מועילים".
אוהד כהן, סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת: "אנו קוראים לתעשייה לבוא ולהיעזר בנו – הנספח יכול לפתוח דלת שהיצואן לא יודע שהיא קיימת. ככל שהחברות ישכילו להשתמש בנו בצורה נכונה, הן יקבלו ערך רב מהשירות שאנו נותנים וסיכויי ההצלחה שלהן גדלים בהרבה".
ממינהל סחר חוץ שבמשרד התמ"ת נמסר כי בשנת 2011 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר, והוא הסתכם ב-109 מיליארד דולר סחורות גידול של 18.4% ביחס לשנה הקודמת. יצוא הסחורות בשנת 2011 הסתכם בכ- 47 מיליארד דולר וסימן בכך זינוק של כ-12% לעומת 2010. בתשעת החודשים הראשונים של 2012 היקף הסחר עמד על 83.5 מיליארד דולר, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. יעדי היצוא העיקריים של ישראל הם צפון אמריקה והאיחוד האירופי.
בהקשר זה נציין כי מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, אמון על גיבוש ויישום מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל ומערך הנספחים המסחריים, הינו הזרוע הביצועית של המשרד בחו"ל ופרוס בכ-40 מרכזי סחר ברחבי העולם. הנספחים והנספחות המסחריים הינם דיפלומטים, העוסקים בנושאי כלכלה וסחר ופועלים לקידום התעשייה הישראלית בכלים מגוונים, ובעיקרם איתור הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות בפרויקטים וליוויים בשווקי יעד בחו"ל.