30 מיליארד דולר מחפשים השקעה

משלחת המונה מנכ"לים של בתי ההשקעות הגדולים בקוריאה הדרומית הגיעה לביקור בישראל ביוזמת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בסיאול


00:00 ,01.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ביוזמת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בסיאול, בשיתוף עם המטה לקידום השקעות במשרד הכלכלה ואיגוד העל של חברות הפיננסים הקוריאניות, הגיעה לישראל משלחת משקיעים מוסדיים מקוריאה הדרומית (Korean Financial Investment Association).

המשלחת מורכבת משמונה מנכ"לים של כמה מבתי ההשקעות הגדולים ביותר בקוריאה הדרומית, המנהלים יחדיו נכסים פיננסיים בשווי של למעלה מ-30 מיליארד דולר. המשלחת הגיעה לארץ מתוך מטרה של בחינת הפוטנציאל וההזדמנויות לשיתוף פעולה בין ישראל וקוריאה בתחום הפיננסי, בדגש על השקעות פיננסיות בין שתי המדינות.

הביקור יימשך שלושה ימים, במהלכם הם יבקרו בחברות ישראליות מובילות ובבורסה לניירות ערך, וכן יערכו סמינר בהשתתפות מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג, ראש המועצה הכלכלית הלאומית פרופ' יוג'ין קנדל, סגן החשבת הכללית במשרד האוצר יהלי רוטנברג, הממונה על שוק ההון במשרד האוצר פרופ' עודד שריג ובכירים נוספים.


במשרד הכלכלה מוסרים כי שווי הנכסים תחת ניהול קרנות ההשקעה בקוריאה הדרומית מוערך בכ-275 מיליארד דולר בקירוב וכי בשנתיים האחרונות הושקעו מחוץ לגבולות קוריאה קרוב למיליארד דולר מסך הנכסים המנוהלים על ידי חברות קוריאניות.

עוד צוין, שלאור הסטגנציה של שוק ההון הקוריאני ורגישות המטבע הקוריאני לשווקי ארצות הברית ואירופה, הנטייה העכשווית בקוריאה היא לחפש הזדמנויות השקעה מחוץ לקוריאה וזאת הסיבה להגעת המשלחת לישראל.

הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בסיאול עופר פורר: "קוריאה הדרומית היא הכלכלה ה-13 בגודלה בעולם וה-4 בגודלה באסיה. המדינה מתעניינת מאוד באפיקי השקעות חדשים. לאחר שגל של חברות כגון סמסונג ו-LG גילו את ישראל בעשור האחרון כיעד לחדשנות במובן הטכנולוגי, מגיע גל נוסף של חברות שמעוניינות לבצע השקעות פיננסיות בעקבות הצלחתן של חברות הסטארט אפ הישראליות".

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר שבשנת 2012 עומדים נתוני סחר (ללא יהלומים) עם קוריאה הדרומית על 2.3 מיליארד דולר, ירידה של 1.4% ביחס ל-2011. היצוא לקוריאה הסתכם ב-711.5 מיליון דולר, ירידה של 2.2% בהשוואה ל- 2011. היצוא הישראלי לקוריאה מורכב ברובו ממוצרים מתקדמים מענפי האלקטרוניקה, התקשורת, מכונות וציוד רפואי. ב-2012 חל גידול בחלקם של מוצרים אלו מ-80% ל-83% מסך היצוא ב-2011.