250 עובדי אגרקסקו וחקלאי ישראל הפגינו מול משרד ראש הממשלה

בעקבות המצב אליו נקלעה חברת אגרקסקו ותכנית ההבראה בה החלה לאחר ההפסד של 33 מיליון יורו בשנת 2010, קיימו עובדי החברה היום הפגנה במחאה על התמהמהות הממשלה ואי הזרמת 75 מיליון שקלים לחברה כי לסייע לה


00:00 ,26.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-250 עובדי חברת אגרקסקו וחקלאי ישראל הפגינו היום מול משרד ראש הממשלה בירושלים. מאגרקסקו נמסר כי, ההפגנה, שנערכה בחסות הסתדרות העובדים, קראה לממשלת ישראל להפסיק להתמהמה, ולקחת את האחריות המוטלת עלייה כבעלים העיקריים של חברת אגרקסקו ולפעול להזרמת סיוע בהול בסך 75 מיליון שקלים לחברה, על מנת לסייע לה לצאת מהמצב הכלכלי בו היא נמצאת, ולסייע לה ליישם תוכנית התייעלות והבראה שתוציא אותה מהמשבר במהרה.

יו"ר ועד העובדים, שאול צבעוני, אמר במהלך ההפגנה: "התנערות הממשלה מאחריותה המוסרית ומחובתה כבעליה העיקריים של החברה, תוביל לפגיעה ממשית בעשרות אלפי משפחות בישראל המתפרנסות מתעשיית החקלאות בישראל, ושאגרקסקו מאפשרת להם לייצא את תוצרן לחו"ל."

עוד נמסר כי, שר הרווחה, משה כחלון, ושר האוצר לשעבר, רוני בר-און, הגיעו למתחם ההפגנה כדי להזדהות עם העובדים.

נזכיר כי, חברת הדירוג מידרוג הורידה את דירוג אגרות החוב של חברת אגרסקו מ-A3 באופק שלילי ל-B1, תוך הותרת אופק שלילי. עקב כך, העלתה אגרקסקו את שיעור ריבית אגרות החוב של החברה ב-2% לשנה לשיעור ריבית של 8.15% לשנה. את שנת 2010 סיימה החברה עם הפסד נקי של 33 מיליון יורו.

על פי הודעתה של אגרקסקו לבורסה לניירות ערך , החברה אינה עומדת באמות מידה פיננסיות מול מחזיקי החוב, "מצב המהווה עילה לפירעון מיידי" לשון הדו"ח. בחוות הדעת ציינו רואי החשבון של החברה כי לאור האמור לעיל קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. יכולת החברה לעמוד בפירעון ההתחייבויות מותנית בין השאר בהמרת הלוואות לזמן קצר בהלוואות לזמן ארוך והגעה להסדר עם מחזיקי אגרות החוב.

מאגרקסקו נמסר בתגובה כי, לפני כחצי שנה התחלפה הנהלת חברת אגרקסקו. ההנהלה החדשה מצאה כי החברה פעלה במבנה שאינו תואם את המציאות העסקית ולפיו היה פער בין מבנה ההוצאות של החברה להכנסותיה. בנוסף, נשחקו הכנסות החברה הן בעקבות הקרה משנת 2008 והן בשל המשבר שהיה במדינות גוש האירו ומהתחזקות השקל.

עוד נמסר כי, בחודשים האחרונים נכנסה החברה לתהליך הבראה מואץ. תהליך זה פועל במקביל בשני מישורים. במישור הראשון התייעלות אופרטיבית לפיה הוצאות החברה מצטמצמות באופן דרמטי. תהליך זה כולל עשרות סעיפים המתמקדים ב: איחוד ומיזוג פעילויות, קיצוץ במצבת העובדים בחברה שלך כ-150 עובדים, צמצום סניפים והפחתת עלויות הרכש.