2011: עלייה בייבוא מוצרים לבנים, ירידה במוצרי האלקטרוניקה

נתוני רשות המסים מגלים עלייה ביבוא מכונות ומייבשי כביסה לעומת ירידה ביבוא טלוויזיות, וידאו ו-DVD. עלייה גם ביבוא מכוניות, אם כי הכמויות פחתו במחצית השנייה של השנה


00:00 ,11.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2011 הסתמנה מגמת עלייה ביבוא כל המוצרים הלבנים, לעומת ירידה ביבוא מוצרי האלקטרוניקה הבידורית. הנתונים מסיכומי שנת 2011 של רשות המסים.

עוד עולה מהנתונים שגידול בשיעור של כ-40% נרשם ביבוא מייבשי כביסה, לעומת גידול של 10% ביבוא מכונות כביסה; ביבוא טלוויזיות נרשמה ירידה של 2.2% ואילו ביבוא וידאו ו- DVD נרשמה ירידה בשיעור של 17.4%. יצוין שגידול ביבוא מוצרים בני קיימא היה גבוה יותר במחצית הראשונה של השנה והתמתן במחצית השנייה.

יבוא הסיגריות לישראל עלה ב-2011 ב2.2%. ערך היבוא של סיגריות עלה ב-9.4% וכתוצאה מכך חלה עלייה בשיעור של 8.1% גם בהכנסות.

היקף היבוא של כלי רכב לנוסעים הסתכם ב-2011 ב-229,944 כלי רכב, לעומת 221,923 ב – 2010, עלייה של 3.6%. ההכנסות מיבוא כלי רכב ירדו בשנת 2011 בשיעור של כ - 2.2% כתוצאה ממעבר לרכב ברמות זיהום נמוכות, שהמס עליו נמוך יותר.

בהמשך לשנת 2010 הושפעו נתוני היבוא גם ב-2011 מהרפורמות שהתרחשו בשנת 2009, בעיקר בכניסת שיטת "המיסוי הירוק", לכן יובאו לארץ מכוניות פחות מזהמות.

בשנת 2011 מסתמנות מגמות שונות ביבוא כלי רכב: במחצית הראשונה של השנה חל גידול של כ-15% ביבוא, אולם החל מחודש יולי שיעור העלייה המצטבר של יבוא כלי רכב פחת והסתכם בגידול שנתי של 3.6%

נראה שהעליות הגדולות שהיו בענף במחצית השנייה של 2010 ובמחצית הראשונה של 2011 גרמו לעודף, שהביא בסופו של דבר להאטה. כך, בחודש דצמבר 2011 הובאו לארץ 15,986 כלי רכב, ירידה של 15.3% לעומת דצמבר 2010.

סך ערך היבוא (ללא יהלומים) לשנת 2011 הסתכם ב-63.3 מיליארד דולר לעומת 51.2 מיליארד דולר ב-2010, עליה של 23.7%.