קצר בתקשורת

בית משפט לתביעות קטנות בעכו קיבל חלקית את תביעתו של איש עסקים והורה לחברת הסלולר סלקום לפצותו בשל מידע שגוי שנמסר לו לגבי דרום קוריאה


00:00 ,04.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט לתביעות קטנות בעכו קבע שחברת הסלולר סלקום מסרה לאיש עסקים מידע שגוי על אפשרויות ההתקשרות בדרום קוריאה, דבר שגרם לו לנזקים. יחד עם זאת, חלק מהתביעה נדחה מחמת היעדר הוכחה ולנוכח חובתו של התובע לפעול להקטנת הנזק.

מדובר באיש עסקים, שטרם יציאתו לדרום קוריאה התייעץ עם נציג המכירות של סלקום וביקש לדעת מה עליו לעשות על מנת שיוכל להשתמש במכשיר הסלולר שברשותו. לפי התביעה, הנציג אמר לו שהוא אינו צריך לעשות דבר והמכשיר יפעל בהגיעו לדרום קוריאה.

למרות זאת, בתביעה נטען שהמכשיר לא פעל. כתוצאה מכך, נטען, נגרמו לתובע נזקים כספיים רבים אותם הוא תבע מהחברה, בדמות הוצאה גדולה יותר משתיכנן על המכולה בה שלח את המוצרים ארצה; הפסד יום עסקים כתוצאה מכך שלא יכל ליצור קשר עם האדם שהיה אמור לאסוף אותו משדה התעופה; נזק שנגרם לעסקו בארץ כתוצאה מאי קשר במהלך הימים בהם היה ללא טלפון סלולארי; וכן עוגמת נפש ועלויות נוספות, שהוציא כתוצאה מהמקרה (כגון מוניות, מכשיר סלולרי חדש וכו').

בין הצדדים לא היה ויכוח באשר לטעותו של נציג החברה, אלא רק באשר לגובה הנזק לו זכאי איש העסקים.

בבואו לפסוק את הפיצוי הראוי, הפרידה השופטת שושנה פיינסוד-כהן בין נזקים שאיש העסקים לא היה יכול למנוע, לבין נזקים שהיה יכול והיה חייב לנסות למנוע. השופטת קבעה, כי הוצאות המונית היו תולדה ישירה של טעות החברה, משום שלא היה לו כיצד להודיע על הגעתו מיד עם נחיתת המטוס. כך גם באשר לעלויות שיחות הטלפון והתרוצצויותיו שנגרמו לו כתוצאה מטעותו של נציג החברה. בית המשפט קיבל גם את טענת איש העסקים, שרכש טלפון סלולרי חדש רק לאחר שלושה ימים ולא היה יכול לעשות זאת קודם לכן.

באשר לנזק שנגרם לעסקו בארץ, בשל היעדר האפשרות של איש העסקים ליצור עימו קשר במשך שלושה ימים, קבעה השופטת כי אין לפצותו משום שנזק זה לא הוכח וניתן היה למנוע אותו ועל איש העסקים מוטלת החובה להקטין את נזקו. בנושא זה תביעתו נדחתה.

בית המשפט חייב את סלקום לפצות את איש העסקים בכ-2,300 שקל.

 

________________________

 

קצר בתקשורת

* האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.

 

* עו"ד גיל נדל הכותב הינו עורך דין העוסק בדיני יבוא ויצוא, מסים עקיפים, דיני סחר חוץ, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני, ומשמש כיועץ המשפטי של לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים – תל אביב. ניתן להוריד מאמרים נוספים פרי עטו של עו"ד גיל נדל באתר האינטרנט:www.nadel-law.co.il